Почетна > Србија
Србија

Вучић обилази завршне радове на вијадукту код Врбаса на брзој прузи НС-Суботица

Председник Србије Александар Вучић обилази данас завршне радове на вијадукту код Врбаса, који је део будуће брзе пруге од Новог Сада до Суботице.
Фото: Танјуг/Раде Прелић

Обиласку радова присуствује и министар грађевинарства Горан Весић, преставници кинеске компаније „China railway international“ и CCCC, градоначеник Суботице Стеван Бакић и градоначелник Новог Сада Милан Ђурић.

Вијадукт у Врбасу се налази на делу треће деонице међународне брзе пруге од Београда до Будимпеште.

Реч је о највећем и најсложенијем грађевинском објекту, пошто ће на 108 километара брзе пруге између Новог Сада и Суботице укупно бити изграђено 58 објеката.

Највећи објекат је вијадукт у Врбасу који је дугачак 1,4 километра.

Степен завршености је око 80 одсто и план је да буде завршен до краја фебруара или марта 2024.

Пројекат градње брзе пруге Нови Сад – Суботица се финансира из кредита кинеске Ексим Банке и буџета Србије.

Радови су почели 1. јула 2022. годинем, а рок за завршетак је децембар 2024. године.

Због потпуне обуставе железничког саобраћаја између Новог Сада и Суботице, возови саобраћају основним помоћним превозним правцем Нови Сад – Распутница Сајлово – Оџаци – Богојево – Сомбор – Суботица и допунским помоћним превозним правцем Нови Сад/– Распутница Сајлово – Римски Шанчеви – Орловат – Зрењанин – Банатско Милошево – Сента – Суботица.

Физички проценат извршења: 71 одсто, док финансијски износи 63,6 одсто.

Радови на доњем строју на целој деоници су завршени у проценту од 95 одсто, а радови на постављању новог горњег строја су извршени у проценту од 35 одсто.

Изводе се радови на готово свим инжењерским објектима, укупно их има 58 (мостови, пропусти, надвожњаци, подвожњаци) – проценат завршености 75 одсто, завршавају се радови на приступним саобраћајницама.

Сви станични објекти Нови Сад, Сајлово, Руменка, Кисач, Степановићево,Змајево, Врбас, Мали Иђош-Ловћенац, Бачка Топоила, Жедник, Наумовићево и Суботица, те зграде СС и ТК постројења, ЕВП и објекти за контактну мрежу су завршени од око 70 одсто.

Град Суботица има на својој територији седам инжењерских објекта, од којих су четири завршени, а преостала три су сада почела.

Вијадукт у Врбасу један је од четири објекта који ће бити изграђен изнад канала Дунав – Тиса – Дунав (ДТД).

Укупне је дужине око 1.417 метара и биће двоколосечан, са размаком колосека од четири и по метра.

Сви стубови новог железничког вијадукта у Врбасу су армиранобетонски, док се челичним конструкцијама премошћава укупно осам распона, сваки дужине 48,7 метара.

Радови на изградњи новог вијадукта у Врбасу почели су 1. јула 2022. године и обухватају припремне и земљане радове, израду фундамената и стубова, израду јармова и помоћних конструкција, али и монтажу челичне конструкције преко јармова, бетонирање коловозне плоче, рушење помоћних конструкција и уклањање речних јармова, завршетак земљаних радова и радова на изради стуба, као и уградњу дилатационих спојница, хидроизолацију, заштиту од корозије и испитивање вијадукта пробним оптерећењем.

На изградњи моста у првој половини децембра ове године у току су били радови на армирању и бетонирању доње и горње плоче, затим армирање ревизионих стаза, заваривање и монтажа елемената мостовске решетке, као и хидроизолациони радови.

Изградњом новог железничког вијадукта у Врбасу пругом ће овај град бити премошћен, чиме ће целокупна безбедност саобраћаја бити подигнута на највиши ниво, кажу у српским железницама.

Изградња брзе пруге Нови Сад – Суботица за брзину од 200 километара на сат је у пуном јеку и интензивно се гради на великом броју локација дуж целе трасе.

Уговорени рок за завршетак радова је до краја августа 2025, али је планирано да радови буду завршени до краја 2024. године.

На деоници Нови сад – Суботица, како је раније најављено, биће изграђено 30 надвожњака, 13 подвожњака, пет галерија, као и по два пешачко-бициклистичка потходника и потпорне конструкције уз галерију.

Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица: Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и три нове станице са станичним капацитетима: Руменка, Врбас и Ловћенац.

Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште представља најважнији пројекат у оквиру иницијативе „Појас и пут“.

Извођач радова је кинески конзорцијум, а пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним уређајима.

На читавој деоници пруге за велике брзине Београд – Нови Сад – Суботица – Келебија неће бити путних прелаза.

Након Келебије, српске пруге биће повезане са 152 километра пруге у Мађарској, где би радови требало да буду завршени до краја 2025. године.

Danas temperatura do 11 stepeni, uveče naoblačenje s kišom i snegom

Преузмите андроид апликацију.