Председник Србије Александар Вучић присуствује отварању деонице аутопута Крушевац (Кошеви) – Трстеник – Врњачка Бања на Моравском коридору (Е-761), која је дуга 30 километара.
Реч је о деоници аутопута Појате – Прељина, који ће бити дуг 112,4 километара.
Вучић је одмах по доласку у Крушевац започео састанак коме присуствују премијер Милош Вучевич, министар финансија Синиша Мали, министар за јавна улагања Дарко Глишић, директор Коридора Србије Александар Антић, председник за инфраструктуру у америчкој компанији Бехтел Дарен Морт и председник Управног одбора турске компаније Енка Мехмет Тара.
Присуствују и министарка енергетике Дубравка Ђедовић Хандановић, министар одбране Братислав Гашић, министар туризма и омладије Хусеин Мемић, државна секретарка у Министарству грађевинарства Александра
Дамјановића коју је влада предложила за новог министра тог ресора, као и амбасадор САД Кристофер Хил и други.
Деоница од Појата до Крушевца дужине 27,83 км већ је завршена и пуштена у саобраћај у току 2023. године.
Извођач радова је америчко – турски конзорцијум „Бехтел-Енка“.
То ће бити најмодернији и први дигитални ауто-пут у нашој земљи, јер ће дуж његове трасе бити постављени оптички каблови и дигитална опрема који ће омогућити бесплатан бежични интернет и најмодернији систем управљања саобраћајем.
Тренутно је за саобраћај отворено 28 километара коридора и то деонице од Појата до Макрешана и од
Макрешана до Кошева код Крушевца.
Моравски коридор повезаће коридоре 10 и 11 односно спајаће Београд – Ниш и „Милош Велики“.
Моравски коридор чине три деонице: Појате-Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац-Адрани дужине 53,88 километара и Адрани-Мрчајевци-Прељина дужине 30,66 километара.
Радови на изградњи Моравског коридора – ауто-пута од Појата до Прељине су почели половином децембра 2019. церемонијом у месту Јасика, близу Крушевца.
Влада Србије је са америчко-турским конзорцијумом Бехтел-Енка 5. децембра 2019. потписала комерцијални уговор о изградњи Моравског коридора у вредности од 745 милиона евра, а предвиђени су и додатни радови и директни и индиректни материјални трошкови од 20 одсто.
Деоница Крушевац – Трстеник – Врњачка Бања, састоји се од четири саобраћајне петље односно наплатне станице: „Кошеви“ која ће бити пуштена у саобраћај накнадно, „Велика Дренова“, „Трстеник“ и „Врњачка Бања“, што ће становницима ових места омогућити директну везу са новоизграђеним ауто-путем.
Такође, у оквиру ове деонице изграђена су и 34 моста и надвожњака укупне дужине 4,2 км.
Од укупно четири моста преко Западне Мораве, најдужи мост на овој деоници је мост од 711 метара и налази се у зони Трстеника.
У оквиру Пројекта изградње Моравског коридора предвиђени су били и радови на хидротехничком уређењу реке
Западна Морава, у дужини од око 60 км, чиме се ауто-пут штити од великих вода Западне Мораве, али се повећава и степен заштите од поплава околног подручја, што има значајан позитиван ефекат на становништво и привреду овог подручја.
Ауто-пут се гради за брзину од 130 километара на час, са ширином од укупно 30 метара, што је за скоро две метра шире од осталих ауто-путева у Србији, чиме ће се обезбедити додатни комфор и повећати безбедност одвијања саобраћаја.
Пуштањем у саобраћај ове деонице, време путовања од Појата до Врњачке Бање скраћује се на пола сата, а од Београда до Врњачке Бање на два сата.
Такође, ово је значајно и уочи почетка зимске сезоне на Копаонику, највећем ски-центру у Србији, на који ће се стизати још брже и безбедније, наводе из Коридора Србије.
Упоредо са изградњом ове деонице, изводе се радови на остатку Пројекта, односно од Врњачке Бање до Прељине, у дужини од 54 км.
Овај нови ауто-пут значајно доприноси развоју локалних општина и средина кроз које пролази, повезујући око 500.000 становника овог краја, кажу у Коридорима Србије.
Моравски коридор повезује Расински, Рашки и Моравички округ, пролазећи својом трасом кроз Појате, Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево, Адране и Чачак.
Pojačan saobraćaj na putevima, putnička vozila na ulazu čekaju od 30 do 60 minuta
Преузмите андроид апликацију.