Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obići će danas završne radove na vijaduktu kod Vrbasa.
Kako je najavljeno iz Predsedništva Srbije, obilazak je predviđen u 11.00 časova.
Vijadukt u Vrbasu se nalazi na delu treće deonice međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte.
Reč je o najvećem i najsloženijem građevinskom objektu, pošto će na 108 kilomtara brze pruge između Novog Sada i Subotice ukupno biti izgrađeno 58 objekata.
Vijadukt u Vrbasu jedan je od četiri objekta koji će biti izgrađen iznad kanala Dunav – Tisa – Dunav (DTD).
Ukupne je dužine oko 1.417 metara i biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra.
Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.
Radovi na izgradnji novog vijadukta u Vrbasu počeli su 1. jula 2022. godine i obuhvataju pripremne i zemljane radove, izradu fundamenata i stubova, izradu jarmova i pomoćnih konstrukcija, ali i montažu čelične konstrukcije preko jarmova, betoniranje kolovozne ploče, rušenje pomoćnih konstrukcija i uklanjanje rečnih jarmova, završetak zemljanih radova i radova na izradi stuba, kao i ugradnju dilatacionih spojnica, hidroizolaciju, zaštitu od korozije i ispitivanje vijadukta probnim opterećenjem.
Na izgradnji mosta u prvoj polovini decembra ove godine u toku su bili radovi na armiranju i betoniranju donje i gornje ploče, zatim armiranje revizionih staza, zavarivanje i montaža elemenata mostovske rešetke, kao i hidroizolacioni radovi.
Izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu prugom će ovaj grad biti premošćen, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo, kažu u srpskim železnicama.
Izgradnja brze pruge Novi Sad – Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat je u punom jeku i intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase.
Ugovoreni rok za završetak radova je do kraja avgusta 2025, ali je planirano da radovi budu završeni do kraja 2024. godine.
Na deonici Novi sad – Subotica, kako je ranije najavljeno, biće izgrađeno 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju.
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica: Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima: Rumenka, Vrbas i Lovćenac.
Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u okviru inicijative „Pojas i put“.
Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima.
Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad – Subotica – Kelebija neće biti putnih prelaza.
Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2025. godine.
Episkop Irinej čestitao Vučiću uspešno održane vanredne izbore
Preuzmite android aplikaciju.