Predsednik Vlade Miloš Vučević obilazi radove na petlji Adrani sektori 3 Moravskog koridora zajedno sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goranom Vesićem.
Pored premijera i ministra prisutni su i pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miroslav Alempić, gradonačelnik Kraljeva Predrag Terzić, generalni direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
Vučević će prilikom obilaska pozdraviti radnike.
Denivelisana raskrsnica „Adrani“ (Deonica 3) se nalazi na 81. kilometru auto-puta, severozapadno od Grada Kraljeva, između Državnog puta IB reda br. 22 i železničke pruge (Stalać- Kraljevo- Požega) na jugu i Zapadne Morave na severu.
Kako navode iz Koridora Srbije, predmetna denivelisana raskrsnica je tipa „truba“ i istom se ostvaruje veza novog auto-puta sa Državnim putem IB reda br. 22 (Mrčajevci- Kraljevo- Raška) i sa planiranom obilaznicom oko Kraljeva.
Plato naplatne stanice, denivelisane raskrsnice „Adrani“ sadrži sedam naplatnih rampi i u njenoj neposrednoj blizini predviđena je izgradnja Baze za održavanje, čija izgradnja nasipa je u toku.
Zbog blizine Zapadne Morave, kao i Musine reke, projektom je predviđena zaštita od poplava nasipa auto- puta i denivelisane raskrsnice „Adrani“.
Moravski koridor od Pojate do Preljina dužine je 112,4 kilometara, sastoji se iz tri deonice: prva deonica od Pojate do Kruševca (Koševi) duga je 27,83 kilometara, druga deonica od Kruševca (Koševi) do Adrana je 53,88 kilometara i treća deonica od Adrana doPreljina 30,66 kilometara.
U sklopu izgradnje auto-puta izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave u dužini od oko 60 kilometara.
Puštanjem u rad dela Deonice 1 od Makrešana do Kruševca (Koševi) u novembru 2023. godine, a prethodno i dela Deonice 1 od Pojata do Makrešana, u aprilu 2023. godine, u saobraćaj je pušteno 28 kilometara Moravskog koridora to jest cela prva deonica.
Trenutno se najintenzivniji radovi izvode na delu Deonice 2, od Kruševca (Koševi) do Trstenika, kao i od Trstenika do Vrnjačke Banje i to radovi na izgradnji nasipa auto-puta, završnog sloja – posteljice, radovi na otvorenom i zatvorenom sistemu odvodnjavanja, kao i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije, uključujući i asfalterske radove.
U toku su radovi na 46 mostova, 13 nadvožnjaka i šest pločastih propusta, četiri denivelisane raskrsnice „Koševi“, „Velika Drenova“, „Trstenik“ i „Vrnjačka Banja“, kao i radovi na izmeštanju i zaštiti postojećih instalacija.
Na poddeonici 4, Kruševac (Koševi) – Medveđa, urađena su dva sloja asfalta u dužini od 12,3 kilometra, dok su na poddeonici 5, Medveđa-Vrnjačka Banja, urađena dva sloja asfalta u dužini od 5,9 kilometara.
Takođe, izvode se radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, izgradnja odbrambenog nasipa u dužini od 2,76 kilometara, rekonstrukcija postojećeg odbrambenog nasipa u dužini od 10,2 kilometra, kao i radovi na izgradnji obaloutvrde, ukupne dužine 540 metara.
Na celom projektu gradi se 117 većih građevinskih putnih objekata, od čega 78 mostova, 11 podvožnjaka i 28 nadvožnjaka. Sem toga, gradi se 12 saobraćajnih petlji (denivelisanih raskrsnica), kao i tri obostrana parkirališta, tri obostrana odmorišta i dve baze za održavanje.
Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, što je za skoro dva metra šire od ostalih autoputeva u Srbiji, čime se obezbeđuje dodatni komfor i povećava bezbednost odvijanja saobraćaja.
Moravski koridor povezuje Pojate, Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku banju, Kraljevo, Adrane i Čačak, odnosno oko 500.000 građana u Rasinskom, Raškom i Moravičkom okrugu.
Na projektu je svakodnevno angažovano oko 3.600 radnika sa više od 1.500 jedinica mehanizacije, što ga čini najvećim gradilištem u Srbiji.
Vučević o litijumu: Ništa se neće raditi dok se ne dobiju garancije struke
Preuzmite android aplikaciju.