У 2021. години број безготовинских плаћања био је за петину, а укупна вредност оваквих куповина била је већа за четвртину него у 2020. години, објавио је НАЛЕД.
Према подацима НБС, обављено је више од 350 милиона трансакција картицама на продајним местима, интернету и путем мобилних, док је вредност таквих куповина била 5,7 милијарди евра.
НАЛЕД наводи да је Национална иницијатива за безготовинско плаћање покренула пројекат за проширење прихватне инфраструктуре, а претпријава за учешће у ПОС програму отворена је на сајту бољинацин.рс.
Истиче се да је програм намењен малим трговцима и свим другим предузетницима и малим бизнисима који желе да прошире број муштерија тако што ће им понудити могућност куповине без готовине.
Наводи се да је 2021. година завршена са 115.000 ПОС терминала у продавницама и готово 2.800 продајних места на интернету.
Шеф Јединице за конкурентност у НАЛЕД-у Марко Данон изјавио је да је план да се кроз ПОС програм у овој години опреми 4.000 продајних места, укључујући и онлајн продавнице.
„Ово је изузетна прилика за мале бизнисе јер ће моћи да отворе нове прилике за даљи развој пословања, освоје нова тржишта и смање трошкове управљања готовином. Поред њих, корисници програма могу да буду и институције јавне управе. Сви ће моћи да бесплатно добију инсталацију и коришћење ПОС терминала, уз субвенционисану трговачку накнаду, у трајању од годину дана“, објаснио је он.
Национална иницијатива за безготовинско плаћање је заједнички пројекат немачког ГИЗ-а и компанија Мастерцард и Виса, који се спроводи под окриљем програма Немачког савезног министарства за економску сарадњу и развој у сарадњи са НАЛЕД-ом и Министарством финансија Републике Србије.
НАЛЕД истиче да је број куповина путем интернета прошле године порастао за 70 посто, док је њихова вредност за 73 посто виша него у 2020. години.
„Очекујемо да ће се овакав тренд раста интензивирати у будућности и да ће грађани у све већем броју препознавати практичност, ефикасности и поузданост безготовинских плаћања јер је то и глобални тренд“, оценио је он.
Да никада није куповало преко интернета прошле године је наводило 39 посто грађана штоје најмањи проценат у последњих пет година, наводи НАЛЕД податак Републичког завода за статистику.
Грађани су путем интернета највише куповали одећу и спортске производе што наводи више од две трећине, па спортску опрему, намештај и покућство и ИТ опрему.
Висок проценат оних који нису куповали преко интернета указује да је и даље неопходна едукација и промоција безготовинског плаћања, оценио је НАЛЕД.
Преузмите андроид апликацију.