Kupci uvezenih automobila u Srbiji suočavaju se s većim rizikom od kupovine vozila s vraćenom kilometražom u odnosu na vozila koja su kupljena u zemlji, ukazuje istraraživanje sprovedeno u 14 evropskih zemalja.
Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu (10,3 odsto), što znači da vrede manje od tražene cene, a šanse da se dobije vozilo s promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva, navode iz globalne platforme za proveru istorije vozila, carVertical.
Kako objašnjavaju, trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni.
Dodaju da istraživanje pokazuje da među automobilima koji se prodaju lokalno 8,5 odsto je onih s vraćenom kilometražom.
Navode da situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20 odsto, rizik od prevare je i dalje visok.
Samo 8,8 odsto svih vozila u Srbiji provelo je celo vreme u zemlji, dok je 91,2 odsto uvezeno iz inostranstva.
Kako su istakli, istraživanje pokazuje da vozila sa manipulisanom kilometražom mogu biti i do 25 odsto skuplja od vozila sa originalnom kilometražom i brže gube na svojoj vrednosti.
„Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu“, objasnio je automobilski stručnjak u carVertical Matas Buzelis.
Proslava Dana srpskog jedinstva prvi put u Nemačkoj i Crnoj Gori
Preuzmite android aplikaciju.