Početna > Biznis
Biznis

Vraćaju se baterije koje korisnici mogu sami da menjaju

Novi propisi će zabraniti proizvodnju uređaja sa integrisanim baterijama, zbog čega su potrošači češće morali da menjaju uređaje.
Foto: Unsplash/kelli_mcclintock

Stiže još jedan propis koji će ojačati položaj potrošača – u Evropskom parlamentu je izglasan izveštaj o baterijama i otpadnim baterijama koji će i proizvođačima doneti nove obaveze. Naime, po novim pravilima moraće da dizajniraju baterije u uređajima tako da ih potrošači sami mogu zameniti.

Na ovaj način se konačno staje na kraj praksi da baterije budu integrisane u uređaj, zbog čega su korisnici bili obavezni da čim se ona pokvari moraju da kupuju nov proizvod.

Biljana Borzan, iz Odbora za zaštitu potrošača EP, kaže da će ovaj propis doneti konkretnu korist potrošačima, te da će se vrlo brzo videti u praksi i njegov značaj.

„U istraživanju koje smo sproveli 94 odsto građana je smatralo da bi trebalo omogućiti laku zamenu baterija u uređajima, dok je 57 odsto ispitanika primetilo da im se trajanje baterije skratilo od trenutka kada su ažurirali sistem. Ovim zakonom proizvođače ćemo naterati da odustanu od prakse „kupi, koristi, baci”, uz veću trajnost baterije i informisanost potrošača. Baterije će opet moći lakše da se vade i menjaju, a uz to će nositi i nalepnice sa oznakom i kju-ar kodom sa informacijama o kapacitetu, performansama, trajanju“ kaže Borzanova.

Uvođenjem digitalnog pasoša za baterije zaokružuje se put od proizvodnje do reciklaže baterija, a svi uređaji će imati sve informacije o trajanju baterije.

„Preko kju-ar kodova pristupaće se pasošu za bateriju i potrošači će imati priliku da sami provere kakva baterija je ugrađena u uređaj koji koriste, kako je proizvedena, koje su mogućnosti popravke, da li se menja u celosti ili samo pojedinačne ćelije“ objašnjava Biljana Borzan.

Novi propisi imaju veliki značaj i zbog toga što će velike kompanije morati da sprovedu istraživanja kako bi se, kako je navedeno, rešili društveni i ekološki rizici prilikom nabave, prerade i trgovine sirovinama. Minimalne količine obnovljenog kobalta, olova, litijuma i nikla moraće se ponovo upotrebljavati u novim baterijama.

Kina treći najveći izvoznik automobila u svetu

Preuzmite android aplikaciju.