Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је данас да су у току статичка тестирања пруге од Новог Сада до Суботице након чега ће се радити динамичка тестирања и пробне вожње, а да ће први путнички воз том пругом, како је и најавио председник Александар Вучић, кренути 25. новембра.
Весић је истакао да се у Србији много ради на саобраћајној инфраструктури, као и да су брзе пруге наш највећи технолошки искорак и веза са 21. веком.
„Железнички пројекти у нашој земљи настављају да се нижу“, рекао је министар за тв Пинк и подсетио да је изграђено 76 километара брзе пруге од Београда до Новог Сада, а да са пругом Нови Сад-Суботица, која је већ изграђена, имамо нових 108 километара брзе пруге.
Он је додао да ће ред вожње на тој прузи бити такав да ће возови саобраћати од пет ујутру до 22.00 сата, те да ће се између Београда и Суботице стизати за сат и десет минута.
Весић је напоменуо да се сада раде статичка тестирања пруге, а да потом крећу динамичка која ће радити немачка компанија „Дојче Бан“ од 23. септембра до 11. октобра.
„Тада почињу пробне вожње које ће се обављати до 24. новембра да би 25. новембра кренуо први путнички воз пругом Нови Сад-Суботица“, навео је Весић.
Према његовим речима, ова брза пруга ће потпуно променити функционисање свих градова који се налазе на њеној траси и омогућити људима да живе у једном, а раде у другом месту.
Такође, омогућиће и развој локалних бизниса, туризма и нове инвестиције и, како је рекао, то ће бити још један велики успех Владе Србије и председника Србије Александра Вучића.
Весић је истакао да су брзе пруге наш највећи технолошки искорак и веза са 21. веком.
„Као што је у 19. веку изградити пругу значило бити модерна, европска и технолошки напредна држава тако у 21. веку изградња брзе пруге значи исто“, казао је Весић.
Навео је да је у Србији последња пруга изграђена 1976. године, пруга Београд-Бар и да од тада до 2012. није изграђен ниједан центиметар пруга у нашој земљи, док је реконстурисано 31 километар пруга.
Истакао је да је од 2012. до 2023. изграђено нових 108 километара пруга, а реконструисано 842,8 километара.
Министар је споменуо и изградњу железничке обилазнице око Ниша која је у току наводећи да је тај пројекат деценијска жеља грађана Ниша коју ниједна власт није реализовала до председника Вучића који је у оквиру реконстуркције и модернизације железничке мреже у Србији покренуо и овај пројекат.
„Ми ћемо за изградњу те железничке обилазнице издвојити више од 150 милиона евра. То је велики новац за Ниш и да нема помоћи државе та обилазница не би била урађена“, рекао је Весић.
Што се тиче брзе пруге од Београда до Ниша, навео је да ускоро почиње да се ради 17,7 километара деонице Сталаћ – Ђунис где се налази тунел број 4, дужине 3,3 километра.
„То је део који финансира Србија. За то смо завршили тендере и већ у јулу смо почели да радимо припремне радове за изградњу тунела чиме суштински почиње да се гради брза пруга између Београда и Ниша“, навео је Весић.
Према његовим речима, пруга је дужине 230 километара и подељена је на три деонице – Београд-Велика Плана, Велика Плана-Параћин и Параћин-Ниш.
„Надам се да ћемо већ у октобру имати прве тендере за претквалификацију за другу и трећу деоницу, да би почетком следеће године могли да имамо извођаче како бисмо до краја наредне године могли да почнемо са радовима на другој и трећој деоници“, рекао је Весић.
Објаснио је да брза пруга Београд-Ниш неће бити грађена као што су се градиле пруге Београд-Нови Сад и Нови Сад-Суботица где је потпуно затваран саобраћај, већ ће се градити у „прозорима“, са одвијањем саобраћаја.
„Када будемо завршили комплетну пругу, имаћемо нових 230 километара брзе пруге између Београда и Ниша. До краја ове године завршавамо 23 километра пруге од Ниша до Брестовца, почели смо прошле године реконструкцију пруге Ниш -Димитровград тако да са те стране остаје да се уради још 135 километара од Брестовца до Прешева и 50 километара до Скопља – рекао је Весић и подсетио да је са Владом Северне Македоније потписан споразум да се заједнички ради та пруга.
Навео је да Грчка сада реконструише пругу од Атине до Солуна, а да ће урадити 76 километара пруге од Солуна до границе између Северне Македоније и
Грчке, те да ћемо када Мађари заврше свој део пруге од српско-мађарске границе до Будимпеште, имати 1.512 километра брзе пруге од Будимпеште до Атине.
Министар је, између осталог, навео и да је покренут пројекат железничке пруге Собовица-Лужнице дужине 16,7 километара у вредности од 7,3 милијарде
динара која је важна јер ће на тај начин бити повезана индустријска зона Крагујевца са пругом, као и да се ради Томашевачки мост.
„Стари мост је изграђен 1880. године, а сада се ради потпуно нови мост дужине 120 метара“, закључио је Весић и додао да ће, како је и најавио председник Вучић, почети реконструкција пруге од Панчева до Суботице.
Преузмите андроид апликацију.