Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је данас да ће Моравски коридор бити завршен до краја 2025. године, као и да је реч о веома важној саобраћајници која је значајна за више од пола милиона грађана.
Весић је, одговарајући на питање посланика Социјалдемократске партије Србије Бранимира Јовановића, рекао да ће на Моравском коридору до краја ове године бити завршена деоница од Кошева до Врњачке бање, до 1. јуна следеће године од Прељине до Адрана, а до краја следеће године и последња деоница од Краљева до Врњачке бање.
Он је рекао да је планирано да се ове године ради само до Трстеника, али и од Прељине до Адрана, те да је било протеста, али да је сада све решено и омогућено је извођачу да ради.
„Радимо пуном паром тај део од Прељине до Адрана и очекујем да га завршимо до 1. јуна, са петљом Мрчајевци и скоро ћемо спојити Краљево“, рекао је Весић.
Он је изразио уверење да ће деоница од Врњачке бање до Адрана бити завршена до краја наредне године.
„Завршићемо комплетан ауто-пут од 112 километара, да спојимо ауто-пут Београд – Ниш и ‘Милош Велики’. То је једна од наших најважнијих саобраћајница“, нагласио је Весић.
Он је подсетио да се гради „Осмех Војводине“, као и ауто-пут кроз Банат, док је у плану градња брзе саобраћајнице према Вршцу, која се пројектује.
„Остаје да се покрије Шумадија. Зато је важна брза саобраћајница ‘Карађорђе’, која ће спојити Младеновац, Тополу, Аранђеловац и Лазаревац. Тиме ћемо премрежити Шумадију и омогућити да људи живе и раде у свом крају, привући нове инвестиције и развој туризма“, указао је министар.
Весић је навео да се брза саобраћајница Краљево-Нови Пазар тек пројектује, те да ће пројектовање бити завршено у другој половини 2026. године.
„Тада ће почетак и динамика радова зависити од средстава“, рекао је Весић.
Министар је указао да је та брза саобраћајница важна јер ће повезати и Рашку – биће дуга укупно 94,7 километара – 83,4 километара између Краљева и Новог Пазара, и додатних 11,3 километара до Јариња.
„Та брза саобраћајница ће бити важна за наше сународнике са севера Косова и Метохије, јер ће од административних прелаза имати пут ка свим местима у Србији“, рекао је Весић.
Он је навео је да ће укључење на нову брзу саобраћајницу Краљево-Нови Пазар бити на петљи Адрани, али да она већим делом неће ићи трасом постојећег пута.
Весић је најавио да ће, након пројектовања тог пута, бити организована презентација у Новом Пазару и Рашки, како би се у свим месним заједницама упознали са тим где ће пролазити нов пут.
„Тиме ћемо нашу долину Ибра, српску краљевску долину, потпуно отворити и омогућити да људи виде шта тамо имамо… Тамо су Жича, Студеница, Дежева, Петрова црква, Градац, Стара и Нова Павлица… Зато је, уз развој тог краја, важно што ће наша историја постати доступна свима“, указао је Весић.
Он је додао и да се са ЕУ приводи крају пројектовање обнове пруге Сталаћ-Краљево-Рудница, која ће бити настављена и до Новог Пазара, а најавио је и изградњу дуго обећаване обилазнице око Новог Пазара.
„Када буде завршено пројектовање пута Краљево-Нови Пазар, у другој половини 2026. године ћемо бити спремни да видимо са Министарством финансија када ћемо имати средства да то радимо. То ће значити живот за тај крај“, нагласио је Весић.
На питање када ће бити довршено још осам километара пута од Врњачке Бање према Гочу, Весић је рекао да је држава урадила обновљени део, али да обнова и друге деонице није у плану ове године.
„Врњачка Бања добија излаз на ауто-пут, морамо мало да распоредимо. Захтева има много, то неће бити рађено ове године, а следеће ћемо разговарати. Важно је да Гоч буде добро повезан због туризма, радиће се и гондола из Бање. Највећи део пута је урађен“ додао је Весић.
На питање да ли држава може да подржи радове на кружном току у Краљеву, којим би се растеретиле саобраћајне гужве у том граду, министар је рекао да може, али да то није фер.
„Држава је урадила много локалних путева. Знам да локалне самоуправе немају увек довољно средстава, али држава улаже много у локалне саобраћајнице. Следеће године предвиђено је да се издвоји за обнову 2.000 километара локалних путева, што може да се уради за 200-250 милиона евра. Толико се никад није радило локалних путева у Србији. А, општине би морале да ураде атарске путеве, јер не може за све да се чека влада“ рекао је Весић и додао да има општина које то успрешно раде, попут Шапца.
Преузмите андроид апликацију.