Izgradnja Moravskog koridora ubrzano se nastavlja, a ove godine bi trebalo da bude završeno novih 50 kilometara tog autoputa čija će izgradnja, kako se očekuje, u potpunosti biti okončana sledeće godine, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
„Na taj način će 500.000 ljudi koji žive u Kruševcu, Kraljevu, Trsteniku, Vrnjačkoj banji i svim drugim okolnim mestima konačno biti povezani autoputem i brzim saobraćajnicama sa ostalim gradovima u Srbiji“, rekao je on prilikom obilaska radova na deonici od Koševa prema Trsteniku što je jedna od dve deonice Moravskog koridora koja, prema planu, treba da puštena u saobraćaj ove godine.
Vesić je precizirao da je završeno 27,83 kilometara od Pojata do Koševa i da ostaje da se završe radovi na deonici do Trstenika dužine skoro 20 kilometara koji, kako kaže, napreduju veoma dobro.
„Ovde je urađeno 94 odsto nasipa i više od 80 odsto objekata“, rekao je Vesić. Prema njegovim rečima, ostaje da se pusti 30 kilometara od Preljine prema Adranima gde je, kako je dodao, situacija nešto malo slabija, ali će i ta deonica biti završena do kraja godine.
„Plan je da ove godine završimo novih 50 kilometara Moravskog koridora što znači da ostaje da se tokom sledeće godine, kada je planirano da taj autoput bude završen, spoje Trstenik i Adrane“, rekao je ministar.
Naveo je i da izgradnja Moravskog koridora znači više investicija, razvoj turizma i lokalnih biznisa i pravu decentralizaciju Srbije koja, kako je dodao, nastaje onda kada se urade put, pruga i kada se svi gradovi saobraćajno povežu tako da ljudi mogu da budu mobilni i da se investira.
Vesić je, između ostalog, naveo i da Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture završava projekat rekonstrukcije pruge Stalać-Kruševac-Kraljevo-Rudnica.
„Radimo i na projektu rekonstrukcije pruge Kragujevac, Kraljevo, Čačak, Požega prema Užicu tako da će i ta pruga u nekom narednom periodu biti rekonstruisana“, rekao je on.
Naveo je i da ove godine, prema utvrđenom planu, treba da bude završeno oko 166 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, a do 2027. skoro 480 kilometara čime će, kako je istakao, Srbija dosta uložiti u svoju saobraćajnu infrastrukturu.
Vesić je kazao i da radovi na Moravskom koridoru teku po planu i da se problemi koji se jave rešavaju, te da je siguran da će biti ispunjeni zadati ciljevi za ovu i sledeću godinu.
Radove na Moravskom koridoru obišao je i direktor JP „Koridori Srbije“ Aleksandar Antić koji je zahvalio Vladi Srbije i ministru Vesiću na ogromnoj podršci koju daje realizaciji ovog i ostalih projekata u našoj zemlji.
„Ciljevi su veoma ambiciozni. Zadaci koji su pred nama veoma su kompleksni, ali mi radimo veoma posvećeno kako bi to realizovali“, istakao je Antić.
On je naveo i da trenutno na gradilištu, duž čitave trase, radi više od 3.700 radnika sa preko 1.500 jedinica mehanizacije.
„U ovom trenutku najintenzivniji radovi su od Koševa prema Trsteniku gde izvodimo sve kategorije radova, od završetka nasipa preko radova na svim objektima, a u jednom delu trase radimo i gornje slojeve kolovozne konstrukcije“, rekao je Antić.
Naveo je da je dinamika izvođenja radova dobra i obećao da će možda i pre roka biti završena deonica od Kruševca do Trstenika.
„Kada je u pitanju drugi deo trase, tu imamo određenih problema. Radimo na njihovom rešavanju, ali smo do sada i tamo puno toga uradili. Od Adrana do Preljine, odnosno od Kraljeva do Čačka, kada je reč o nasipu, uradili smo oko 97 odsto radova. Kada su u pitanju objekti tu smo na preko 50 odsto, dok smo na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave završili 22 odsto radova“, naglasio je Antić.
Jurić: Sve okolnosti koje su dovele do nestanka devojčice bude sumnju
Preuzmite android aplikaciju.