Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас, уочи посете кинеског председника Си Ђинпинга Београду, да Србија и Кина одлично сарађују у области инфраструктуре, будући да кинеске компаније раде на чак осам пројеката у друмском и неколико у железничком саобраћају, као и на пројекту „Чиста Србија“.
Весић је за РТС рекао и да постоји значајан простор за унапређење сарадње, посебно у домену иновативних решења за управљање великим саобраћајним системима у Србији и истакао да је посета кинеског председника велика дипломатска победа председника Србије Александра Вучића и наше земље.
Међу осам пројеката у друмском саобраћају навео је деоницу ауто-пута Милош Велики од Паковраће до Пожеге, која ће бити завршена ове године, као и део од петље Дивци до Ваљева.
„Кинески партнери граде и Дунавски коридор, укупне дужине 68 км, на коме ће првих 35, а можда и 40 км бити пуштено у саобраћај у септембру ове године, док ће комплетна брза саобраћајница бити завршена наредне године, годину и по дана пре рока“, додао је Весић.
Кинеске фирме ангажоване су и на Фрушкогорском коридору, дужине 47 км, који ће бити завршен 2026. године, брза саобраћајница Београд–Зрењанин–Нови Сад, као и брза саобраћајница од Бачког брега на граници са Мађарском, до Српске Црње на румунско-српској граници.
Весић је навео и два пројекта у Београду која ће бити реализована уз помоћ кинеских фирми, а то су градски тунел од Карађорђеве улице скоро до самог Панчевачког моста, као и нови Савски мост, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
„Ми ћемо са кинеском компанијом CRBC наставити да градимо ауто-пут ка Црној Гори, од Пожеге до Бољара и то ће бити први ауто-пут који ће се градити концесијом, што значи да је комплетна инвестиција финансирана од стране кинеских партнера. Са кинеским партнерима преговарамо и око брзе саобраћајнице ’Карађорђе’, од аутопта Београд – Ниш, до ауто-пута Милош Велики, кроз Шумадију“, истакао је он.
Када је реч о железничком саобраћају, најважнији пројекат је брза пруга Нови Сад – Суботица, на коме се радови одвијају и брже од предвиђене динамике, као и пројекат Београдског метроа.
Весић је истакао да ће пруга од Новог Сада до Суботице бити завршена више од годину дана пре рока, односно до 30. јула, након чега следи сертификација за стандарде Европске уније (ЕУ), коју ће у августу урадити фирма из Холандије, да би затим Дојче бан обавио технички пријем пруге.
„У октобру ћемо моћи да кренемо са пробама на прузи. Станице и објекти поред пруге радиће се до новембра, како би крајем новембра или почетком децембра био успостављен редован железнички саобраћај између Београда и Суботице. Између два града ће се путовати 80 минута, што ће развити тај део Србије“, рекао је он.
Додао је да је Србија купила и пет кинеских брзих возова, од којих је први стигао у земљу, како би био отпремљен у Чешку ради прилагођавања стандардима ЕУ.
Подсетио је да је још када је постао министар саобраћаја истакао да ће посебну пажњу посветити железници, јер је то, како је оценио, будућност Србије.
„Подаци да ће се од Београда до Врбаса путовати 53 минута, а од Бачке Тополе до Београда 64 минута довољно говоре колико ће та пруга омогућити долазак инвестиција, развој локалног туризма и бизниса, већу мобилност становништва“, рекао је Весић.
Додао је да ће мађарски партнери свој део пруге, од границе до Будимпеште завршити до краја 2026. године, па ће се између главних градова Србије и Мађарске путовати мање од три сата.
Весић је најавио и градњу брзе пруге од Београда ка Нишу, која се финансира средствима ЕУ, а која ће се наставити ка Скопљу, Солуну и Атини.
„Већ радимо од Ниша 23 км према Брестовцу, а конкурисали смо за средства Европске уније за обнову пруге Брестовац–Прешево–Скопље. Даље ће се градити пруга од Скопља до Солуна, па ће за неколико година најдужа брза пруга, дуга чак 1.521 км спајати цео Западни Балкан, од Будимпеште до Атине, а највећим делом пролазиће кроз Србију“, истакао је он и додао да очекује разговоре о градњи пруге кроз Бугарску према Турској.
„Србија ће постати транзитни саобраћајни центар Европе и моћи ћемо и те како да живимо од тога“, нагласио је он.
Најавио је и обнову 2.000 км регионалних пруга, међу којима су пруге Краљево –Сталаћ–Рудница са одвојком за Нови Пазар, три пруге у Банату, деоница Рума– Шабац, као и неколико пруга на истоку Србије.
Такође, рекао је и да ускоро треба да почне пројектовање пруге Крагујевац– Краљево–Чачак–Пожега–Ужице.
„У будућности ћемо још више напора уложити у развој железнице, јер је то еколошки вид превоза, знатно већег капацитета“, појаснио је он.
Простор за даљи развој сарадње са Кином и те како постоји, истакао је Весић и указао да се то пре свега односи на прелазак на модел висококвалитетног развоја инфраструктуре, што подразумева паметне ауто-путеве, управљање транспортним системима, као и у области вештачке интелигенције, иновативних решења, електричних аутомобила.
„Велики је простор за сарадњу са Кином, као и са компанијама из других земаља, јер је Србија отворена за све земље, пошто је политика председника Александра Вучића да у Србији раде сви који могу да допринесу развоју земље“, рекао је министар Весић.
Истакао је и да је посета Си Ђинпинга Београду велика дипломатска победа Србије и доказ угледа председника Александра Вучића, јер кинески председник за осам година долази други пут у Србију, што није случај са развијенијим и већим земљама.
Bitka za poslovni prostor u Srbiji – potražnja u Beogradu prelila se i na druge gradove
Преузмите андроид апликацију.