Држава коначно, после много времена, улаже милијарде у реконструкцију и изградњу пруга и модернизацију железнице, које ће поново постати оно што су некада биле, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић у разговору са запосленима у предузећу „Инфраструктура железнице Србије које је посетио у Нишу.
Весић је подсетио да увелико теку радови на изградњи брзе пруге Нови Сад–Суботица, да у наредном периоду следи потписивање уговора за брзу пругу Београд–Ниш, као и да се очекује договор са Европском унијом о финансирању изградње пруге Ниш–Прешево.
Такође и да би већ у мају требало да почне обнова пруге Ниш–Димитровград, са обилазницом око Ниша, као и деонице Сталаћ– Краљево–Рудница, те део барске пруге Ваљево–Врбница.
„Први пут после много времена држава улаже озбиљан новац у железнице и то ће променити и начин коришћења овог вида превоза и однос путника према железници“, нагласио је Весић.
Он је нагласио да је железница деценијама била запостављена и да се у њу до 2015. године готово уопште није улагало, а данас се улажу милијарде евра, саопштило је ресорно министарство.
„Живимо у време када Србија веома много улаже у железнице. Железничке инвестиције су европски тренд и враћа се време железнице што је добро за људе које у њој раде“, рекао је он.
Додао је да домаћа железничка предузећа, нажалост нису профитабилна, али да би уз бољу организацију и посвећеност менаџмента предузећа могла да буду.
„Крајем 2022. године потписали смо уговор о повећању плата, а трудићемо се да учинимо још више како би плате биле и веће, јер железничари то заслужују. С обзиром на велика улагања, имаћемо и више људи који ће радити у железници, јер ће бити потребе за тим“, рекао им је министар и навео да жели да железничка предузећа од оних која примају субвенције, постану предузећа која могу самостално да функционишу, а нека би, како је рекао, то могла већ и сада.
Истакао је да је време за нову пругу Београд–Ниш, која ће бити за брзине возова од 200 км на сат.
Весић је захвалио свима који су учествовали у отклањању последица несреће код Пирота, која је како је рекао, последица немара.
Нагласио је да је важна одлука државе да у време кризе улаже у пруге, јер су према његовим речима управо кризе, прво ковид, а затим рат у Украјини, показале да железница постаје сигурнији, бржи, али и еколошки прихватљив вид превоза.
Састанку су присуствовали помоћница министра за међународне односе Тања Поповић, помоћница министра за железнички и интермодални транспорт Анита Димоски, градоначелник Пирота Владан Васић, извршни директор „Инфраструкутра железница Србија“ Милан Нововић и извршни директор тог предузећа за управљање јавном железничком инфраструктуром Милутин Милошевић.
Преузмите андроид апликацију.