Početna > Srbija
Srbija

Veliki Krivelj biće najveći rudnik u Evropi, Ziđin kupio 11 kamiona

Kompanija Srbija Ziđin koper predstavila je danas 11 novih teških kamiona za rudnik Veliki Krivelj kod Bora za koje je izdvojila 29 miliona dolara i najavila da će Veliki Krivelj iduće godine biti najveći rudnik u Evropi.
Foto: Unsplash/omid roshan

Predstavnici Ziđina su istakli da je proizvodnja na kriveljskom kopu utrostručena, kao i da će učinak novih kamiona doći do izražaja naredne godine.

Naredna godina je, kako su rekli, ključna za kompaniju pošto je planirano da u Velikom Krivelju tada bude dostignuta maksimalna proizvodnja od 72 miliona tona iskopina i 23,3 miliona tona rude, čijom preradom u novoj i staroj flotaciji treba da se podigne na 60.000 tona bakra u koncentratu.

Zbog toga slobodno mogu da kažem da će iduće godine Veliki Krivelj biti najveći rudnik u Evropi, rekao je Čen Yaohuang.

„Prošle godine ukupne iskopine u Velikom Krivelju bile su “teške“ 46 miliona tona, dok je ove plan da stignemo do 60 miliona tona. U tome će nam svakako pomoći i nova flota kamiona koji imaju odlične performanse. Njihov kapacitet koji je 39 odsto veći od, recimo, “belazovih“ kamiona doći će do izražaja naredne godine, koja je ključna za kompaniju“, rekao je on.

Upravnik kriveljskog kopa Dejan Mitić kaže da je od dolaska Ziđina mnogo novca uloženo u nabavku nove rudarske mehaniziacije, ali da je investirano i u nove ljude.

U celom rudniku Veliki Krivelj, u svim njegovim pogonima, od 2019. do danas zaposleno je 456 novih radnika, a od toga na površinskom kopu i 130 vozača teških kamiona, rekao je Mitić.

„Otkad su se u proizvodnju ukljucili novi HDE260 kamioni, a prvi je radne zadatke dobio polovinomseptembra, proizvodnja je na kriveljskom kopu povecana oko 13 odsto. Za nepunih mesec dana ukupne iskopine su sa 3,9 povecane na 4,4 miliona tona, a novim kamionima je vec prevezeno 562.000 tona materijala“, naveo je Mitić.

Reč je o novih 11 kamiona renomiranog proizvođača građevinskih i rudarskih mašina HCMG, čija je nosivost 240 tona.

„Dakle, ozbiljni kamioni sa još ozbiljnijom opremom. Gledano s tehničke strane, istakao bih da imaju “General Electric“ vučne motore, kameru pozadi, lepu i komfornu kabinu sa dve fotelje i velikim displejem, foto-grej staklima, automatskim podizačima stakala i klimom. Pored standardnih, imaju preko hladnjaka i kose stepenice, a izuzetno su pregledni jer je platforma prostrana i pristupacna“, rekao je zamenik rukovodioca fabrike za elektromašinsko održavanje u Velikom Krivelju Nenad Đorđević.

Nakon pola veka rešava se problem deponije u Priboju

Preuzmite android aplikaciju.