Regulacije Formule 1 vezane za pogonsku jedinicu 2026. godine uskoro će biti i zvanično objavljene.
Posle 12 meseci pregovora i rasprava, kontroverzni pravilnik pogonske jedinice Formule 1 odlazi u FIA na inspekciju i zvanično odobrenje.
Jedno od bitnih pitanja biće Porše i Audi iliti njihov ulazak u šampionat, tj da li će se i na koji način uvesti jedan ili oba proizvođača.
Pre nego što je koronavirus pokorio planetu, FIA je predstavnicima Formule 1 predstavila novi pravilnik koji je trebalo da bude na snazi od 2021. godine i da će hibridna era trajati do kraja 2024. godine, a na scenu stupa „zelena inovacija“.
Poenta je smanjenje korišćenja ugljenika, što donosi novi pravilnik oko dizajniranja šasije jer kao što znate lak i čvrst materijal od ugeljničnih vlakana prilično je ustaljen.
Nakon pandemije je, ipak, odlučeno da se pravilnik oko šasije neće menjati još neko vreme i fokus je prešao na motore, odnosno na pogonsku jedinicu koja se nije menjala od 2014. godine.
U julu 2021. godine, tokom trkačkog vikenda u Austriji direktori Mercedesa, Ferarija, Poršea, Renoa i Audija sa sve Hondinim predstavnicima iz Red Bula bili su na važnom sastanku za pogonsku jedinicu i cilj je bio da se regulacije (makar osnovica) donose do kraja 2021. godine na insistiranje Žana Toda.
Plan je bio da postoji neka vrsta budžeta (iliti salary cap) za dizajniranje motora uz nekoliko finansijskih i operativnih izuzetaka. Druga stavka je generator toplote (MGU-H) sistem „oporavka“ energije koji bi trebalo da bude izbačen, kao i da se SUS motor i hibridna snaga podele na 50/50, a ne 75/25 kako je trenutno.
Da se potpuno izbaci ugljenik i da se sve predstavi javnosti 2026. godine.
Što se Poršea i Audija tiče, oni su pristali na uslove oko promene pravilnika za dizajn motora, njihove uprave su dobile „zeleno svetlo“ od Formule 1, jedino preostaje da se vidi da li će oni biti snabdevači pogonskih jedinica ili će kupovati jednu.
U poslednje vreme kruže glasine da će Zauber verovatno biti otkupljen od strane Audija, a već se zna da je Porše kupio 50 odsto Red Bula.
Ovo je situacija koja ne odgovara previše aktuelnim proizvođačima pogonskih jedinica jer bi se pojačala konkurencija, pa će FIA morati da pronađe način da zadovolji sve strane.
Žan Tod je gurnut u stranu od strane Mohameda Ben Sulajema koji je na čelo FIA došao umesto Majkla Masija i nakon nekoliko sastanaka nikakva odluka vezana za pogonsku jedinicu nije doneta.
U maju ove godine je bilo nekih promena na funkcijama u FIA što je rezultovalo nova odlaganja…
Porše i Audi imaju želju da se priključe šampionatu Formule 1, ali svoje konačne predloge do poslednjeg momenta nisu slali što se aktuelnim proizvođačima i snabdevačima motora i te kako dopalo.
„Folksvagen grupa je potcenila konkurenciju u Formuli 1. Audi i Porše žele da uđu u Formulu 1, ali su namere previše rano otkrili“, rekao je neimenovani šef jednog tima Formule 1.
Kako javlja „RacingNews365“, nacrti plana nove regulacije pogonskih jedinica za 2026. godinu poslati su u FIA u sredu i očekuje se da rezultate dobijemo već za nedelju dana.
Nezvanično se saznaje da promene u tehničkom smislu nisu toliko velike i da će postojeći proizvođači moći da „prenesu“ neke veće stvari sa starih jedinica, dok će novajlije sve graditi od nule.
Biće interesantno videti bolide bez MGU-H, a još interesantnije videti Porše i Audi u F1 uz Red Bul koji će bilo uz Porše ili Hondu ostati kao deo šampionata, što su dobre vesti ukoliko se zaista tako i dogodi.
Preuzmite android aplikaciju.