Početna > Biznis
Biznis

Većina zadovoljna uslugama „Pošta Srbije”

Istraživanje stepena zadovoljenja potreba korisnika poštanskih usluga u cilju sveobuhvatnog sagledavanja stanja na tržištu, koje je početkom 2024. godine sproveo RATEL, pokazalo je da je većina korisnika zadovoljna opsegom usluga „Pošte Srbije”, njih 76 odsto, a 89 odsto ispitanika je reklo da se u poštama pružaju usluge pomoći pri pružanju e-usluga državne uprave.
Foto: PrtSc/Samo Novi Sad/YouTube

Tokom istraživanja je anketirano 1.200 fizičkih i 300 pravnih lica na nacionalno reprezentativnim uzorcima, prenosi Tanjug.

Kako se navodi u saopštenju RATEL-a, od dobijenih rezultata istraživanja u vezi sa univerzalnom poštanskom uslugom koju pruža javni poštanski operater „Pošta Srbije” rezultati samo za fizička lica su da je većina fizičkih lica (76 odsto) zadovoljna opsegom (skupom) usluga koje „Pošta Srbije” pruža.

Kako se navodi, 92 odsto ispitanika zadovoljno je uslugama usmerenim prema ranjivim kategorijama stanovništva (stara lica, invalidi). Kvalitet pismonosne i paketske usluge je u većini slučajeva (78 odsto i 76 odsto) ocenjen kao zadovoljavajući, mada je u prethodnih godinu dana 59 odsto ispitanika imalo negativno iskustvo uručivanja pisama/paketa usled zakašnjenja.

Kako se dodaje, 85 odsto ispitanika zadovoljno je trenutnom blizinom pošte, a najviše nezadovoljnih ima u retko naseljenim ruralnim naseljima (27 odsto).

U saopštenju se dodaje da 76 odsto ispitanika smatra da je radno vreme pošta usklađeno sa njihovim potrebama. Rad pošta subotom je važan za 73 odsto stanovništva na urbanom području.

Istraživanje je obavljeno i za ekspres poštanske usluge, pre svega kod pet poštanskih operatera značajne tržišne snage „Aks ekspres”, „Beks ekspres”, „Siti ekspres”, „De ekspres”, „Post ekspres” – „Pošta Srbije”, a rezultati samo za fizička lica su da je 84 odsto ispitanika koristilo ekspres poštanske usluge u prethodnoj godini.

Najčešće zamerke koje se upućuju operaterima odnose se na kašnjenje dostave pošiljaka (59 odsto zamerki), nedostavljanje pošiljaka do vrata stana/kuće (53 odsto) i probleme sa predajom pošiljaka za slanje (39 odsto).

Postojanje poslovnica poštanskih operatera (83 odsto ispitanika) i paketomata (74 odsto) kurirskih službi u blizini procenjeno je kao jako važno. Mogućnost plaćanja poštarine i otkupnog iznosa platnim karticama kod kurira je procenjena kao značajna za 74 odsto korisnika poštanskih usluga.

Vučić: Iskopavanja litijuma ne može da bude bez najviših ekoloških standarda

Preuzmite android aplikaciju.