Početna > Svet
Svet

Većina Nemaca podržava uvođenje ograničenja brzine na autoputevima

Za ljubitelje brzine, sekcije autobanova na kojima nema restrikcija, predstavljaju posebno, srcu drago mesto.
Foto: Pixabay/Mikes-Photography

Godine 1952, vlasti u tadašnjoj Zapadnoj Nemačkoj, ukinule su ograničenje brzine na auto-putevima, ostavljajući pojedinačnim regionima da to regulišu. I dan danas postoje sekcije na kojima nema ograničenja, ali po najnovijoj anketi, većina Nemaca bi želela da se to promeni, međutim, ne iz razloga koje biste pretpostavili, pišu Vrele Gume.

Ovde ne govorimo o marginalnoj većini, tek nešto iznad markera koji označava polovinu. Po DW.com, 60 odsto građana podržava ograničenje brzine od najmanje 130 km/h, dok 38 odsto ne želi da se stvari promene po tom pitanju.

Ipak, nije bezbednost ono što je primarni razlog. Brza vožnja podrazumeva i višu potrošnju goriva, što za posledicu ima povećanu emisiju izduvnih gasova. U vreme kada se građani u Nemačkoj suočavaju s kampanjama koje nalažu ograničavanje emisije ugljenika, oni se radije odlučuju za restrikciju brzine nego za dodatne poreze za stvari kao što su gorivo, meso i mlečni proizvodi.

Naravno, bezbednost je i dalje važna stavka, ali u ovom kontekstu, čini se da je anketa motivisana izborom između sporije vožnje i viših poreskih troškova.

U izveštaju se dalje navodi da ograničenje maksimalne brzine na autobanovima može da redukuje emisiju ugljenika u Nemačkoj za dva miliona tona godišnje.

Međutim, čini se da nemačke vlasti trenutno nisu posebno voljne da se protiv klimatskih promena bore kroz takva ograničenja. Vrlo je verovatno da bi rezultati ankete bili drugačiji da u sve nije uključeno pitanje poreza. S obzirom na izbor između plaćanja više novca ili sporije vožnje, sasvim je razumljivo što su ljudi radije za to da zadrže više novca u svojim džepovima.

U svakom slučaju, ne treba očekivati da će se status Nemačke kao „hrama brzine“ uskoro promeniti. S električnim vozilima koja dobijaju na zamahu, posebno u sferi performantnih modela, argumenti za restrikcije brzine radi niže emisije ugljenika neće trajati večno.

Pet zemalja iz kojih Srbija uvozi najveći broj polovnih automobila

Preuzmite android aplikaciju.