Uskoro u školama počinju provere znanja. Da li znamo kako da učimo i kako i to možemo da naučimo, saznajemo od dr Vuka Rajovića, rukovodioca školskog dela NTC (Nikola Tesla Centar) programa.
„Pre tridesetak godina, mi smo pisali na tabli i u svesci, ponavljali, ponavljali, i smatrali da smo tako nešto naučili.
To znanje je privremeno i više za ocenu. Međutim, kada dođu nova znanja, teško ih povezujemo sa onim što smo već naučili“ rekao je dr Rajović.
Tako se došlo i do cilja kojim se rukovodi NTC program, a to je da se pronađu tehnike i metode koje će pomoći da učenici i nastavnici na drugačiji način aktiviraju misaone procese.
„Već od osnovne škole se gomila gradivo, ali ono i bledi tako da nastaju rupe, pa se ne može nadograđivati novo znanje. Određenim metodama je važno to pamćenje pospešiti.
Tako postoji tzv. priča za pamćenje. Tu se koriste tehnike asocijacija i nelogičnih priča, koju je razvila Marina Ilić iz Beograda, a može da se primeni za svaki predmet.
Ovo je pravi način na koji mozak „voli“ da funkcioniše i da ceo radi, a dugoročno se i zapamti materija.
Članovi tima NTC programa su radili pre nekoliko meseci istraživanje u kome su snimali aktivnosti mozga prilikom reproduktivnog učenja i pomoću NTC metodologije.
Zaključak koji su dobili je da se tokom NTC metode kompletan mozak uključio u pamćenje dok se kod reproduktivne metode samo jedan deo mozga aktivirao.
Sagovornik smatra da se za dobre rezultate pitaju i učitelji, nastavnici i profesori, kojima NTC program takođe drži razne vidove usavršavanja i tek umrežavanjem svih učesnika u pedagoškom procesu se širi mreža znanja, kada svi uče jedni od drugih i inovacijama u nastavi.
U novembru mesecu će se u Novom Sadu održati peta međunarodna konferencija „Novi izazovi u edukaciji“ gde se predstavljaju nove igre, nove metode koje primenjuju Program u praksi.
Na NTC sajtu će zainteresovani moći uskoro da nađu sve podatke vezane za taj događaj.
Interesantan podatak sa Gugla je da je od nastanka civilizacije do 2010. godine broj informacija manji nego što ih je nastalo od 2010. do 2015. godine!
„Zbog toga je važno razvijati funkcionalno razmišljanje i znanje“ istakao je Rajović i dodao je, da ih prepoznamo i da ih na pravi način povežemo.
Sagovornik savetuje učenike da odu na sajt NTC-a i potraže zadatke za vežbanje što može da im pomgne za „prvu ruku“ pred prve provere znanja a roditeljima bude putokaz za pomoć deci.
Veb sajt je www. ntcucenje.com a aktivne su i društvene mreže ntsistem učenja.
Preuzmite android aplikaciju.