Verujemo da među vama nema ni jedne osobe koja nije dobro upoznata sa vanvremenskom ljubavlju koja se rodila pre skoro 150 godina.
Dobro, možda ne znate kada su Novi Sad i biciklovi počeli da pletu svoju zajedničku priču, ali sigurno znate da ona i danas traje.
Bicikl je, zvanično, omiljeno prevozno sredstvo Novosađana.
Međutim, naši sugrađani se u mnogim situacijama zateknu kao vozači drugih prevoznih sredstava, a tada, često, umeju da naprave i poneki saobraćajni prekršaj.
Zbog toga se u Novom Sadu zvanično razvija sistem praćenja saobraćajnih prekršaja, “Vrabac“, koji je zapravo pandan istom sistemu razvijenom u Beogradu, “Oku sokolovom“.
Tim povodom Novi Sad uskoro dobija deset električnih bicikala koji će na sebi imati kamere za zabeležavanje nepropisno parkiranih vozila, ali i ostalih saobraćajnih prekršaja.
Biciklovi koje će Novosađani dobiti imaće elektro-pogon od najmanje 25 kilometara čas, minimalno devet brzina, LCD displeje i LED svetla sa prednje i zadnje strane kako bi bili što vidljiviji na putu.
Kamere koje će biti instalirane na biciklovima imaće integrisana infracrvena svetla zbog čega će biti adekvatne i za noćni rad.
Instalirani softver će omogućiti da se podaci integrišu sa stistemom za naplatu parkinga i prenose veoma brzo, kao i prepoznavanje registarskih tablica svih zemalja Evrope.
Ovakvom modernizacijom, u našem gradu biće mnogo lakše “uloviti“ i kazniti sve one koji ne poštuju zakonom propisana pravila, te na taj način ugrožavaju Novosađane i usporavaju novosadski saobraćaj.
Za grad sa titulom Evropske prestonice kulture regulisan saobraćaj je od posebnog značaja.
Prema rečima člana Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove Zdravka Jelušića svi građani su svedoci velikog procenta nepropisno parkiranih vozila u gradu, a Komunalna milicija nije u mogućnosti da na tradicionalan način procesuira tako veliki broj prekršaja, pa je odlučeno da se kupe vozila i bicikli sa kamerama.
Kazne za one koji krše propise su visoke, iznose 250 000 dinara za parkiranje na zelenoj površini za pravna lica, 25 000 dinara za fizička lica koja parkiraju na zelenoj površini ili drugoj površini koja nije definisana kao površina za parkiranje, a pravno lice mora da plati 150 000 dinara ukoliko je vozilo parkirano na nepropisnom mestu koje nije zelena površina.
Činjenica je da se Novi Sad sve više širi, napreduje i opravdava to što važi za jedno od poželjnijih mesta za život u našoj državi, zbog čega i njegov saobraćaj postaje sve gušći i sličniji onom beogradskom, na koji se nikada nećemo navići.
Ipak, iako smo poznati kao građani čija se kultura ogleda čak i u ponašanju u saobraćaju, sitne korekcije poput ovih, održaće nas još dugo visoko na poziciji grada kome se svi dive!
U Ledincima u planu gradnja turističko-rekreativnog kompleksa
Preuzmite android aplikaciju.