Почетна > Бизнис
Бизнис

Успешан почетак е-фискализације, мали број не поштује

Примена новог модела е-фискализације постала је обавезна у Србији од 1. маја, а на крају прве недеље примене Министарство финансија оцењује да су обвезници показали одговорност и на време прилагодили пословање овом моделу.
Фото: Pexels

„Наглашавамо и да нови систем приказује да мањи број обвезника не поштује закон и да не евидентира промет преко електронског фискалног уређаја, те да је Пореска управа у четвртак 5. маја започела теренске контроле, које су утврдиле одређене неправилности“, наводи се у саопштењу.

Анализом ризика и обрадом података из новог система, Пореска управа је одредила објекте за контролу у Београду, Новом Саду, Крагујевцу и Нишу.

Инспектори Пореске управе су на терену утврдили да одређени обвезници не послују у складу са Законом о фискализацији и у складу са тим изрекли укупно девет мера затварања објеката, на 15 дана, због непоседовања фискалног уређаја, саопштило је министарство.

Како се напомиње, забрана вршења делатности се увек први пут изриче на 15 дана, затим уколико се у року од 24 месеца поново утврди неправилност онда на 90 дана, а уколико се неправилност још једном понови – и на годину дана. Законом о фискализацији прописане су и новчане казне.

Министарство наводи и да је у новом систему примећено да постоји, на пример, обвезник који поседује објекте на неколико десетина локација широм земље, да је узео субвенције које је давала држава, а да још увек није чак ни затражио безбедносни елемент, те да самим тим нема ни фискални уређај, односно није још ни започео процес е-фискализације.

„Подсећамо да су обвезници имали шест месеци транзиционог периода да пређу на нови модел, који је трајао од 1. новембра 2021. године до 30. априла 2022. Такође, Министарство финансија и Пореска управа континуирано су апеловали на обвезнике да што пре почну да евидентирају промет преко новог фискалног уређаја“, указује се у саопштењу.

Е-фискализација подразумева употребу новог хардверског или софтверског решења, а потребно је да сви обвезници издају нове фискалне рачуне са QR кодом, како би радили у складу са Законом о фискализацији.

Скенирањем QR кода купци, односно корисници услуга, могу да провере да ли је рачун издат у складу са законом, а успостављају и везу са Пореском управом, те добијају информације да ли је њихов рачун оригинал, да ли је прослеђен у Пореску управу или не. Министарство позива грађане да скенирају рачуне и да на тај начин помогну држави у борби против сиве економије.

Предности које доноси нови систем су бројне, и за државу, и за привреду и за грађане, јер се на тај начин сузбија нелојална конкуренција и омогућава ефикаснија борба против сиве економије, олакшава пословање, смањују трошкови на дужи рок, укида се непотребно администрирање и ствара бољи пословни амбијент, истиче министарство.

Они наводе и да се укида трошак фискализације/дефискализације каса, годишњих сервиса фискалних уређаја, нестаје трошак куповине и складиштења такозваних контролних трака, укида се претплата код мобилних провајдера за ГПРС.

Електронска фискализација је кључан пројекат за увођење реда у наш фискални систем, на коме су Министарство финансија и Пореска управа континуирано радили у протекле две године.

Највљено је и да ће Пореска управа у наредним недељама наставити контроле пореских обвезника по јасно одређеним критеријумима.

Urbanistički plan za polje E na javnom uvidu do 15. maja

Преузмите андроид апликацију.