Početna > Kulturna scena

Kulturna scena Novi Sad

Upečatljiv završetak Vojvođanskog festivala klasične gitare

Impresivnom koncertnom večeri jednog od najistaknutijih svetskih gitarista i kompozitora današnjice, Dušana Bogdanovića, u subotu uveče  u Kulturnoj stanici „Eđšeg“ u Novom Sadu u velikom stilu zaključen je program ovogodišnjeg 16. Vojvođanskog festivala klasične gitare.
Foto: Kulturna stanica Eđšeg

Festival je publici ponudio niz atraktivnih resitala u čijem fokusu je bio zvuk ovog prefinjenog instrumenta.

Na ovom koncertu, kojim je dominiralo delikatno i moćnom ekspresivnošću prožeto muziciranje Dušana Bogdanovića, predstavljen je intrigantan izbor solističkih i kamernih dela ovog autora.

Centralni deo programa predstavljalo je izvođenje Bogdanovićeve kompozicije „Vrana“ po tekstu Teodora Hjuza, u kojem su kao gosti učestvovali sopranistkinja Aneta Ilić, flautistkinja Stana Krstajić, violinistkinja Dunja Kalamir i kontrabasista Bobana Stošića.

Članovi ovog ansambla u bliskom dosluhu sa decentnim tonskim vođstvom Bogdanovićeve gitare pružili su slušaocima uzbudljivo i pregnantno tumačenje ovog slojevitog vokalno-instrumentalnog dela, koje je naišlo na odličan prijem publike.

Naročitu pažnju slušalaca privukla je svetska premijera novog Bogdanovićevog dela „Tri psalma za dve gitare“, posvećenog uspomeni na istaknutog bugarskog džez pijanistu Milča Levijeva, koje je potresno zazvučalo u proživljenom izvođenju autora i Vere Ogrizović.

Koncert Dušana Bogdanović deo Vojvođanskog festivala klasične gitare

Festival je doneo i uspešan solistički koncert renomiranog novosadskog gitariste Zorana Krajišnika, sa delima nemačkog baroknog lautiste S.K. Vajsa, i delima španskih i južnoameričkih autora dvadesetog veka, takođe i sjajan resital gitariste mlađe generacije Stevana Jovića sa tumačenjima dela širokog repertoarskog spektra, od Paganinijeve sonate za violinu i gitaru, „Karmen svite“ Žorža Bizea, do opusa Maksima Dijega Pužola i Dušana Bogdanovića, kao i Jovićevih kompozicija.

Koncert Zorana Krajišnika na otvaranju Vojvođanskog festivala klasične gitare

Kao gosti na ovom koncertu nastupili su i gitaristkinja Evita Jović i violinista Robert Lakatoš.

Upečatljiv muzički događaj predstavljao je nastup mladog Miloša Vukovića sa briljantnim izvođenjima zahtevnih savremenih dela, a pođednako zanimljiv, mada u drugačijem zvučnom kontekstu osmišljen bio je i koncert Trija Vedrana Ferizovića, sjajnog i raznostrano angažovanog autora, čija muzika je ovde bila usmerena ka etno-zvuku ili džezu.

Koncert Miloša Vukovića u okviru Vojvođanskog festivala klasične gitare

Ovogodišnje izdanja vojvođanskog gitarskog festivala, koje je održano u okviru manifestacije Novi Sad – evropska prestonica kulture pod motom „Seobe“, svojim muzičkim i pratećim sadržajem se zanimljivo uklopilo u pretpostavljene programske koordinate.

Uz učešće izvođača čiji su koncerti slušaocima predstavili preplitanje različitih muzičkih svetova, u dvorani „Eđšeg“ postavljena je izložba sa naslovom „Novi Sad, gitara, svet“.

Ova izložba je predstavila istorijat umetnosti klasične gitare u najvećem prečanskom gradu , od njenih početaka u XVIII i XIX veku i pojave muzičara iz drugih krajeva, poput znamenitog Josifa Šlezingera, do izvođača i nastavnika gitare u dvadesetom veku, čiji rad i doprinosi su u tom stalnom procesu preseljavanja i doseljavanja sa raznih strana izgradili čvrst temelj za sadašnji veoma zavidan nivo gitaristike kod nas.

Jedna od vrlo zaslužnih u tom procesu bila je i nemačka gitaristkinja, specijalna gošća ovogodišnjeg festivala, Ana Margareta Vučak, koja je predavala u Novom Sadu tokom poslednjih decenija dvadesetog veka i kojoj su organizatori tim povodom dodelili povelju o imenovanju za počasnu predsednicu Asocijacije gitarista Vojvodine.


Otvorena izložba fotografija “Novi Sad – Novosađani”

Preuzmite android aplikaciju.