Početna > Biznis
Biznis

U registar „Ne zovi” upisana 29.683 potrošača

U registar „Ne zovi” se upisuju potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca u kojima im nude razne proizvode i usluge. Lane, prve godine postojanja, upisalo se 29.683 građana, rečeno je Tanjugu u Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), pri kome ovaj registar i postoji.
Foto: Unsplash/arlington_research

Pristup registru sa mogućnošću upisa i ispisa broja ima 19 operatora, a 142 trgovca imaju pravo da pristupe registru i vide sve upisane telefonske brojeve koji, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, ne žele da budu pozivani, kažu u RATEL-u.

Najveći broj upisanih je iz „Jetela” – 12.789 ili 43,09 odsto – a slede „A1” sa 7.782 upisana i „Telekom”, čijih se 7.045 korisnika izjasnilo da ne želi da prima pozive trgovaca u kojima im nude proizvode ili usluge.

Registar „Ne zovi” počeo je da radi 5. januara prošle godine. Upis ili ispis pojedinog broja u ovaj registar može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, a zahtev se podnosi preko aplikacije, elektronskim putem, ili u poslovnim prostorijama operatora.

Postojanje registra „Ne zovi” obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge, a propisane su i novčane kazne za trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.

Inače, potrošačka organizacija „Efektiva” je u oktobru upozorila da je u ovaj registar upisano tek jedan odsto od nekoliko miliona mobilnih i fiksnih brojeva.

Oni su objasnili da je od početka rada ovog registra tržišna inspekcija primila 25 prijava građana, zbog kojih je izvršeno 19 inspekcijskih nadzora, a samo u pet slučajeva je pokrenut prekršajni postupak.

Uvoz povrća u Rusiju u 2024. godini porastao za blizu 10 odsto

Preuzmite android aplikaciju.