Trgovinska razmena Srbije sa Kenijom uvećana je tri puta u odnosu na 2019. godinu i u prva tri kvartala 2022. godine iznosila je 11,3 miliona dolara.
Domaće kompanije priliku vide posebno u oblasti poljoprivrede, prehrambrenoj industriji, građevinarstvu, IT i turizmu.Početkom prošle godine Privredna komora Srbije (PKS) je potpisala Memorandum o razumevanju sa Privrednom komorom Angole, a razmena sa Angolom je prevazišla četiri miliona dolara do septembra prošle godine i veća je za 2,5 miliona u odnosu na ukupnu razmenu za celu 2021. godinu, objavljeno je na sajtu PKS.
Kako se navodi, prošlu godinu obeležilo je i nekoliko novih izvoznika na ovo tržište pa je tako srpska Nelt grupa, posredstvom svoje kompanije Nelt LDA, otvorila fabriku slatikiša u Angoli.
„Svako tržište zaheva razvijanje poslovnih odnosa sa lokalnim akterima. Često, diplomatska predstavništva Srbije u inostranstvu pružaju značajnu podršku i daju inicijativu razvoju ovih odnosa, što je veoma važno, dok mi, sa svoje strane, pokušavamo da izgradimo kontakte i povećamo prisustvo na važnim manifestacijama kako bismo u budućnosti otvorili vrata domaćim kompanijama“, kaže Vanja Petković iz Centra za Bliski istok i Afriku u PKS.
Saudijska Arabija predstavlja veoma veliko tržište, zavisno od uvoza voća, povrća i drugih prehrambrenih proizvoda, nudi značajne poslovne prilike, koje još uvek nisu u dovoljnoj meri iskorišćene od strane srpskih kompanija.
„U poslednje vreme Saudijska Arabija se značajno otvara za saradnju sa mnogim državama. Neke domaće kompanije su ovu priliku iskoristile i uspele da se probiju na ovom tržištu“, kaže Petković i ističe da će u fokusu PKS u narednoj godini biti i povezivanje srpskih preduzeća sa kompanijama u Saudijskoj Arabiji.
Takođe, kompanije iz Angole su bile prisutne na Sajmu poljoprivrede u Novom Sadu kao i Sajmu nameštaja u Beogradu, dok će krajem jula ove godine biti organizovan internacionalni sajam u Luandi.
U uslovima globalne neizvesnosti kojoj je danas izložena svetska ekonomija, kažu iz PKS, potrebno je da kompanije, posebno one koje posluju sa inostranstvom, imaju svest o neophodnosti diversifikacije rizika izlaskom na nova tržišta.
Upravo su region Bliskog istoka i Afrike, posebno Kenije, Angole i Saudijske Arabije, perspektivna tržišta sa velikim poslovnim šansama koje bi domaća preduzeća mogla da iskoriste.
Polovina potrošača u SRB troši više od 3.000 dinara mesečno na digitalne usluge
Preuzmite android aplikaciju.