Danas je u kompaniji “Hajneken Srbija” u Novom Sadu predstavljana poslednja investicija od 16 miliona evra čime je ona trenutno jedna od tehnološki najnaprednijih u regionu.
Pivara je dobila dodatnu liniju za limenke i unapređenu liniju za staklenu ambalažu, pri čemu je povećana operativna i logistička efikasnost, a emisije ugljen-dioksida smanjene su za više od 1000 tona godišnje. Sve to je doprinelo i povećanju proizvodnje i uposlenosti pivare za gotovo 50 odsto.
Predstavljanju investicije prisustvovali su Milan Đurić, gradonačelnik Novog Sada, generalna direktorka “Hajneken Srbija”, Neda Đokić, predsednik Pokrajinske vlade Vojvodine, Igor Mirović i ambasador kraljevine Holandije u Srbiji, Jost Reintjes.
Gradonačelnik Đurić govorio je o nastavaku dugogodišnje uspešne saradnje sa kompanijom Hajneken sa Gradom Novim Sadom kao i o dosadašnjem, ali i budućem poslovanju i ulaganju kompanije.
„Ovde radi 200 zaposlenih ljudi. Ja vam želim da se taj broj poveća. Da otvorite vrata novih tržišta i da se na taj način poveća broj zaposlenih ljudi, a meni kao gradonačelniku će to puno značiti“, rekao je Đurić.
Novi Sad mesto gde se nalazi najveća pivara u regionu
„Kompanija Hajneken Srbija predstavlja jedan od dokaza da je Novi Sad odlično privredno okruženje i da privlači svetske investitore. Takvih primera poslenjoj decenije je zaista mnogo. U naš grad poslednjih 10 godina su došle velike svetske kompanije. To je doprinelo da imamo i veći broj zaposlenih, 2012. godine smo imali 19 odsto nezaposlenosti, a danas je ona 6,1 odsto. Takođe, važno je i povećanje broja zaposlenih, a to je 43.000 više u odnosu na 2012. godinu“, istakao je Đurić i dodao:
„Osim što me raduje njihovo uspešno poslovanje, koje se itekako reflektuje na ekonomske parametre i pokazatelje u našoj lokalnoj samoupravi, još me više raduje kada znam da te kompanije poštuju mesto u kojem posluju, jedna od njih je svakako i Hajneken Srbija.“
Gradonačelnik se osvrnuo na dosadašnju saradnju Hajnekena i Grada, kao i na saradnju sa Exit festivalom i raznim novosadskim organizacijama.
„U saradnji Hajnekena i Grada, tokom godine realizovale su se brojne aktivnosti. Počev od Exit festivala, zajedničke kampanje sa Auto-Moto Savezom Srbije o bezbednosti u saobraćaju pa sve do saradnje u oblasti ekologije. Tada su zaposleni Hajnekena sadili sadnice drveća. Takođe pokazali su i društvenu odgovornost za vreme pandemije, kada su donirale ne mala sredstva za kupovinu respiratora“, rekao je Đurić.
„Vrlo je vidno da je fokus ove kompanije na održivom poslovanju i da se vodi računa o celokupnom procesu od zrna ječma do uživanja konzumenta u čaši hladnog piva. To su prepoznali i potrošači piva koji su ukazali poverenje širokoj lepezi proizvoda koje ta kompanija ima u svom potrfoliju, zato tako uspešno posluju i u stanju su da ulažu ne mala sredstva u renoviranje proizvodnje, kako smo čuli 16 miliona evra.“
„Čelni ljudi kompanije su nam danas tokom sastanka izneli podatke o do sada realizovanim investicijama, kao i planove za budućnost koji su usmereni na razvoj i obiluju inovativnim idejama. Kako sam uvideo tokom obilaska postrojenja, kompanija je veoma posvećena uštedi prirodnih resursa i smanjenju potrošnje energije, a jednako su posvećeni brizi o zaposlenima. Želim im srećan nastavak rada i još mnogo investicija i da se u budućnosti uvek srećemo ovako lepim povodom“, rekao je Đurić.
Direktorka komapnije “Hajneken Srbija”, Nada Đokić govorila je o značaju ove investicije, kao i uloge pivare u poslovanju kompanije, ali i o planovima za budućnost.
„Kompanija je do sada uložila više od 220 miliona evra, a samo u poslednje dve godine, kapitalne investicije uložene u pivaru u Novom Sadu iznosile su 16 miliona evra. Kao jedna od tehnološki najnaprednijih u regionu, pivara ima izuzetan značaj za našu kompaniju i razvoj kompanijskog portfolija, kako na lokalnom, tako i na međunarodnom planu. Doprinoseći razvoju lokalne privrede, svojim društveno odgovornim poslovanjem, želimo da ostanemo pouzdan partner prosperiteta ovog dela naše zemlje, ali i cele Srbije“, istakla je direktorka.
Hajneken Srbija je postala lider na tržištu piva.
„U poslednje dve godine kapitalna investicija uloženo je u ovu pivaru, među kojima je investicija za dodatnu liniju za proizvodnju limeniki, kao i tehnološki nahođenoj liniji za staklenu ambalažu, iznosile su 16 miliona evra, to je do sada najveća investicija. Ovim smo ujedno i značajno unapredili našu logističku proizvoljnu efikasnost za 50 odsto, istovremeno smo smanjili emisiju ugljen-dioksida u distribuciji za više od 1000 tona. To znači 20 odsto manje od onoga što smo imali prethodne godine“, naglasila je Đokić.
Ona je dodala da je ovom investicijom zaokružen ceo proces i zadovoljene sve potrebe tržišta što se tiče pakovanja.
„Sada imamo liniju za proizvodnju limenki, za proizvodnju povratne i nepovratne staklene ambalaže, liniju za točnu burad, koja se koristi u kafićima i liniju za plastičnu ambalažu. U svemu što radimo, posvećenosti poslovanju na održiv način i u stvaranju dodatne vrednosti za zajednicu, s tim u vezi čak 84 odsto svih sirovina koje koristimo u proizvodnji piva, dolazi iz Vojvodine, a vrednost na godišnjem nivou iznosi 11 miliona evra“, istakla je Đokić.
Ambasador kraljevine Holandije u našoj zemlji, Jost Reintjes, osvrnuo se na međusobnu saradnju Srbije i Holandije i istakao značaj holandskih investicija.
– Naša zajednica holandskih kompanija ovde stalno raste. Bilateralna trgovina između Holandije i Srbije premašila je milijardu evra, a Holandija i dalje predstavlja jedan od najznačajnijih izvora FDI investicija ovde. Ponosan sam što vidim da su kompanije poput Hajnekena postale primer dobrih praksi u oblasti investicija“, rekao je Reintjes.
Druge “Novosadske pozorišne igre” od 8. do 15. maja u Novom Sadu
Preuzmite android aplikaciju.