Почетна > Бизнис
Бизнис

У ЕУ бацају храну због нејасних декларација

Европска комисија у оквиру стратегије „Од њиве до трпезе” најавила је нова правила о означавању рока трајања која би требало да се објаве до краја следеће године.
Фото: Unsplash/franki

Десет одсто бачене хране, од 88 милиона тона, колико у Европи годишње заврши на отпаду, последица је неразумевања декларација, односно датума истакнутих на производима, показало је најновије истраживање Агенције за заштиту потрошача Белгије. Многи купци су, наводи се, збуњени шта подразумевају напомене „употребљиво до” и „најбоље употребити до”, па због тога храну код које је истекао неки од ових рокова најчешће бацају.

Иако један од ових датума подразумева последњи дан када је производ безбедан за употребу, а други да се храна може конзумирати, али да је прошло време када је била најбољег квалитета, већина потрошача не зна разлику, због чега радије баца него конзумира производе.

С обзиром на то да је сада познато и колико би због тога хране могло да се сачува и не заврши на отпаду, европска удружења покушавају да пронађу неко решење и спрече ову лошу праксу.

Проблем је и то што произвођачи и удружења користе различите ознаке и објашњења и тиме збуњују купце. Белгијско најстарије удружење за заштиту потрошача, саопштило је да се на појединим производима два датума рока трајања производа користе заједно, што посебно збуњује потрошаче.

Већ је покренута студија о овом проблему, а затражени су и савети од Европске агенције за безбедност хране. Велико интересовање су показале и организације за заштиту потрошача широм Европе које такође припремају своје предлоге. У Француској је, на пример, покренута занимљива иницијатива која помаже у смањењу бацања хране. “Превише добро за бацање” назив је апликације преко које се потрошачи повезују с ресторанима и продавницама у којима могу купити јефтинију непродату храну.

Интересантно је и то да је код неколико великих произвођача покренута кампања преко које се људи охрабрују да пробају храну и сами закључе да ли је у року или не.

Произвођачима се такође сугерише да на својим производима креирају и налепнице које би купце позивале да пробају производ, верују својим чулима и тако га тестирају.

Европска комисија је саопштила да ће нова правила о обележавању рока трајања производа представити до краја следеће године.

 

Како Белгијанци праве пиво од старог хлеба прочитајте овде.

Преузмите андроид апликацију.