Početna > Biznis
Biznis

U celoj Evropi fali automehaničara

Automehaničari i autolimari – najdeficitarnija su zanimanja u celoj Evropi. To je nedavno potvrđeno na jednoj evropskoj konferenciji, otkriva Miloš Turinski, pi-ar „Infostuda”. Ovaj problem se i te kako preslikava i na srpsko tržište rada.
Foto: Unsplash/Unsplash+

„Kvalifikovan kadar nam odlazi u inostranstvo da radi te poslove jer su tamo bolje plaćeni, a s druge strane, imamo mlade ljude koji su za takve profesije ovde totalno nezainteresovani. Oni žele da se bave digitalnim naukama danas, IT im je i dalje najprimamljivija profesija“ navodi Turinski.

Da je takvo stanje na tržištu popravke vozila potvrđuju i u Udruženju auto-servisa Srbije.

Aleksandra Đurišić, generalna menadžerka udruženja, naglašava da u koji god auto-servis u Srbiji da se uđe, vlasnici kažu da su im potrebni majstori automehaničari.

„Nedostaje im makar jedan ili dvojica majstora. U ovlašćenim servisima se čeka i po nekoliko nedelja, ne samo na ozbiljnije popravke vozila. Čeka se i za mali i veliki servis automobila, što spada u rutinske poslove. Od 1. novembra, do kada je potrebno zameniti letnje gume zimskim, u auto-servisima se očekuje navala mušterija. Ipak, i za takve poslove moraće da se čeka, zbog manjka radne snage“ otkriva Đurišićeva.

Ne postoji podatak koliko radnika u auto-servisima zvanično nedostaje, ali su oni svakako među onih 30.000 do 40.000 kvalifikovanih zanatlija svih profila koji su u Srbiji deficitarni.

„Današnja deca se okreću drugim zanimanjima, ne interesuju ih zanati više toliko. U servise dolaze deca koja nisu puno naučila u školama, jer obrazovanje ne ide ukorak sa promenama u našoj branši, neadekvatno je. Nemamo ni jasno definisane standarde za auto-servise, u smislu ko može uopšte tim poslom da se bavi, ko može da servisira električni ili hibridni automobil. Deca o tome ništa ne uče. Većina njih u startu i nije bila zainteresovana da se bavi mehanikom, elektronikom“ navodi ona.

Zato je udruženje nedavno s jednom školom iz Niša pokrenulo inicijativu da se u školski četvorogodišnji sistem uvede novi obrazovni profil – tehničar mehatronike vozila, po modelu dualnog obrazovanja. Predlog je stigao do Agencije za kvalifikacije koja o tome treba da odluči, kaže Đurišićeva.

Svaki deseti programer radi isključivo od kuće

Preuzmite android aplikaciju.