Novi Sad poslednjih 15 godina doživeo je izvanredan procvat u pogledu turizma. Kroz pažljivo planiranu strategiju Grada i predani rad Turističke organizacije Novog Sada (TONS), grad na obali Dunava postao je sinonim za turističku atrakciju, privlačeći posetioce iz celog sveta.
Kontaktirali smo TONS kako bismo istražili kako je Novi Sad ostvario ovaj impresivan napredak.
Impresivni statistički rezultati
Najbolje svedočanstvo o uspehu turizma u Novom Sadu su zvanični statistički podaci. Broj dolazaka turista 2009. godine iznosio je ispod 100 hiljada, dok je 2022. prešao 200 hiljada, što predstavlja povećanje od preko 160%.
Broj noćenja takođe je eksplodirao, sa nešto više od 160 hiljada u godini osnivanja TONS-a, na više od pola miliona noćenja 2022. godine, što je povećanje od 247%.
Prekretnice u razvoju turizma
Iz perspektive TONS-a, dve godine su posebno značajne za razvoj turizma u Novom Sadu. Već početkom 2018. godine, grad je postao interesantna destinacija za domaće i inostrane medije, turoperatere i influensere.
Fokus se nastavio i u 2019. godini, kada je Novi Sad bio Omladinska prestonica Evrope, privlačeći ogroman broj turista i novinara. Nažalost, pandemija korona virusa privremeno je usporila ovaj trend, ali već nakon godinu i po dana, turizam se oporavio i 2022. godine oborio rekorde.
Najveći napredak u turizmu
Novi Sad je napredovao u svim aspektima turizma. U skladu s rastućom tražnjom za ovim gradom, ponuda se širila i obogaćivala.
Novi hoteli su otvarani, a postoji i najava za još jedan značajan hotelski lanac.
Ugostiteljska ponuda se prilagođava potrebama turista iz svih krajeva sveta, a suvenirnice su sve brojnije, odražavajući rastuće interesovanje turista za Novi Sad.
Ustanove kulture u gradu, uključujući muzeje i galerije, podigle su svoju ponudu na viši nivo i organizovale izložbe renomiranih lokalnih umetnika.
Posete vinarijama, posebno onima na Novosadskom vinskom putu, postale su sve češće. Ovaj projekat, zajedno s mnogim drugima na kojima je TONS radila, rezultat je terenskog rada, razgovora s lokalnim preduzetnicima i osluškivanja potreba turista.
View this post on Instagram
Interesovanje građana za turističke atrakcije
Kulturno-istorijsko nasleđe, stari deo grada i Petrovaradinska tvrđava ostaju glavni motivi koji privlače turiste.
Pored toga, posete vinarijama, salašima i čardama, gde se mogu degustirati domaća vina i hrana, takođe su veoma popularne među posetiocima.
Interesovanje lokalnog stanovništva takođe je veliko, s obzirom na brojne akcije i ture koje organizuje TONS.
Nagrade za izvanredan doprinos
Pohvale za sve što rade, bila su i ostala mnogobrojna domaća i inostrana priznanja za promociju, razvoj i doprinos turizmu. Ipak, iz TONS-a ističu sledeće nagrade:
- „Turistički cvet“, najprestižnija nagrada iz sfere turizma, koja se dodeljuje za najbolju turističku organizaciju u Srbiji od strane Turističke organizacije Srbije (2018)
- „Lonely Planet“ – 3. mesto najpoželjnijih destinacija za 2019. godinu
- „Zlatna jabuka“, prestižna nagrada Međunarodne federacije turističkih novinara i pisaca o turizmu (FIJET) (2021)
- „BIG SEE TOURISM DESIGN AWARDS 2021“ – prestižna nagrada za kreativnu destinaciju
- I mnoge druge
Dnevne info: Najava najvažnijih dešavanja u Novom Sadu za utorak 31. oktobar (VIDEO)
Preuzmite android aplikaciju.