Ako dete insistira na tome da crta dok uči, nemojte da ga sprečavate. Ako je njegov stil učenja dominantno vizuelan, to će mu pomoći.
Različita deca uče na različite načine. Na primer, deca dominantno vizuelnog stila najlakše uče gledanjem i čitanjem, dominantno auditivnog stila – slušanjem i govorom, a dominantno kinestetičkog stila dok se kreću ili dodirivanjem.
Najdelotvornije su tehnike takozvanog aktivnog učenja. Dete bi tokom učenja trebalo da sedi uspravno za stolom, a učenje da počne pitanjima o gradivu koja se nalaze na kraju svakog poglavlja u udžbeniku.
Zatim neka izvuče naslove poglavlja iz sadržaja kako bi dobilo uvid u materiju koju ove školske godine treba da savlada. Kako bi što lakše zapamtilo, neka tokom čitanja podvlači ključne reči i zapisuje kratke beleške pored teksta.
1. Slušanje i učenje
Deca čiji je stil učenja dominantno auditivni lakše će učiti i bolje pamtiti gradivo ako tokom učenja pričaju sa sobom ili roditelju „objašnjavaju“ to što uče. Pomoći će im i recitovanje važnih informacija, korišćenje reči koje ih asociraju na gradivo.
2. Učenje dok šetaju po sobi
Deci kojima je stil učenja dominantno kinestetički pomoći će čitanje naglas, ali za razliku od auditivaca, trebalo bi prstom da prelaze preko rečenica koje čitaju. Najlakše će učiti zapisivanjem pa će im pomoći ako najvažnije informacije iz gradiva napišu nekoliko puta.
U učenju im pomaže i podvlačenje važnih informacija u tekstu, a kako bi što bolje upamtili gradivo, trebalo bi da koriste telo. To mogu učiniti tako da tokom ponavljanja šetaju po sobi ili neka koriste gestikulaciju rukama tokom učenja i ponavljanja gradiva.
3. Čitanje, pamćenje i zapisivanje
Deca s dominantno vizuelnim stilom usvajaju nove informacije čitanjem, posmatranjem grafičkih prikaza. Kako bi lakše učili, pomoći će im zapisivanje na kartice, učenje pomoću tablica, mentalnih mapa i sličnih pomagala.
Tokom učenja slobodno neka crtaju ilustracije, neka zapisuju informacije i neka podvlače ono što smatraju važnim. Puno će naučiti i posmatranjem, a kad se sretnu s nečim novim, draže im je da pročitaju uputstvo za korišćenje nego da slušaju objašnjenja.
I, ne zaboravite na pauzu. Kada dete završi jedan ili više zadataka, neka se odmori od deset do 15 minuta. Teže delove gradiva dete bi trebalo da uči u razdoblju najveće budnosti jer umor, ali i glad, slabe koncentraciju.
Preuzmite android aplikaciju.