Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Трендови путовања који ће дефинисати 2023

После две године скоро парализе усред пандемије COVID-19, 2022. је обележила повратак путовања широм света. Према Светској туристичкој организацији Уједињених нација (UNVTO), протеклих 12 месеци било је у знаку опоравка, а доласци међународних туриста су се скоро утростручили између јануара и јула 2022. године – за 172 одсто више у поређењу са истим периодом 2021.
Фото: Pexels/porapak-apichodilok

И док је 2022. била година опоравка, 2023. је спремна да буде година поновног проналаска. Посебан извештај, овај са Booking.com-а, предвиђа да ће наредних 12 месеци бити време „креативног осмишљавања“ путовања усред целог хаоса са којим се свет суочава.

Вишегенерацијска путовања настављају да расту у популарности

Док вишегенерацијска путовања постоје већ више од неколико година, овај тренд је добио обновљено значење и замах након захтева за изолацијом глобалне пандемије. – Породична путовања настављају да се развијају у више генерација као начин да се надокнади време и успомене пропуштене током пандемиј – рекла је Џенифер Спац, оснивач и извршни директор Global Family Travels-а. – Породице које нису проводиле много времена заједно током пандемије траже сврсисходна путовања на листи за поновно повезивање и повезивање.

Одмор на плажи ће бити приоритет

Подаци из Октобарске анкете Травелзо-а од 15 милиона чланова открили су да је 57% путника заинтересовано за одмор на плажи 2023. године, затим 53% оних који гледају на културно-историјска путовања и 44% који се радују путовању у наредној години.

– Нарочито након COVID, плажа се сматра дестинацијом која нуди и суштински бег и пуно отвореног простора. Класичне дестинације као што су Флорида, Калифорнија и Хаваји ће имати сталну потражњу у наредној години, што значи да ће свако ко тражи бекство на обали или на острву желети да резервише раније.

2023. постаје година великог препорода Азије

Први регион који ће затворити своје границе 2020. године усред глобалне пандемије COVID-19, Азија ће доживети велики пробој 2023. године, предвидео је Берна. У очекивању те реалности, Intrepid је био фокусиран на оживљавање и покретање путовања широм Азије.

– Јапан је последња земља која се поново отвара, а Интрепид је поново покренуо 12 путовања у трајању од 7 до 24 дана—укључујући препознатљиву Јапанску авантуру праве хране и Јапан: пешачење, бициклизам и кајак – каже Берна. –

– Друга значајна путовања њихов велики повратак 2023. укључује монголски Надаам фестивал и 10-дневне догађаје из Јужне Кореје. Такође ће бити неколико потпуно нових путовања из Интрепида за 2023. укључујући 11-дневну стазу Hike Trans Butan и 15-дневно путовање Тибет: Пекинг до Катмандуа, током којег путници проводе два дана на највишој железници на свету.

Set-Jetters

Стручњаци из Expedia-а су недавно сковали термин „Set-Jetters“ као одговор на неочекивани тренд путовања који се појављује за 2023. Тај тренд је 61% путника који кажу да су резервисали путовање инспирисано гледањем телевизијске емисије. (И да будем искрен, ко није желео да одлети на Сицилију након што је гледао Бели лотос?).

– Истраживања показују да су ТВ емисије сада главни извор инспирације за путовања, превазилазећи утицај друштвених медија- каже Мелани Фиш, путовања стручњак и шеф глобалних односа са јавношћу за Expedia Brands.

– Најбоље дестинације укључују Нови Зеланд—са својим пејзажима представљеним ове године и Велику Британију, која је била позадина за неколико историјских драма, укључујући Bridgerton и House of Dragon. . Додатне жаришне тачке укључују космополитске градове Париз и Њујорк—захваљујући хит емисијама Емили у Паризу и Inventing Anna.

Образовни итинерери о климатским променама

Како наша клима која се загрева постаје све страшнија и остаје само неколико година за акцију, путници постају све савеснији и питају се како да буду пажљивији у путовању и да смање или надокнаде емисије угљеника, рекао је Spatz из Global Family Travels-а. Туристички брендови одговарају на ову потражњу на много различитих начина.

За глобална породична путовања која су укључивала развој образовних авантура чији је циљ да инспиришу климатске акције међу учесницима. Најважније је да је компанија недавно покренула револуционарну трансформациону авантуру на Исланду.

Јединствено осмишљено путовање, које је неутрално угљен-диоксидом, укључује сведочење из прве руке о драматичним променама које се дешавају на Исланду као резултат климатских промена и урањању учесника у живу науку.

Породична путовања усредсређена на људска у односу на дигиталну везу

Искуство породичног путовања након COVID-а изграђено је око проширења дечјих хоризоната са стварном људском везом, поред давања приоритета „зеленом времену“ у односу на време испред екрана, каже Берна. Породични асортиман Intrepid Travel ће сада имати 93 туре са неколико нових искустава која ће бити додата 2023. године.

Wellness новог таласа

Још један поглед на велнес трендове за наредну годину укључује све инвентивније начине за укључивање активности лечења у планове, каже Fish. – Wellness ретреат није новост, али оно што је у тренду за 2023. нису иста стара одмаралишта за јогу – објаснио је Fish. – Оно што видимо су одмаралишта која нуде све врсте занимљивих, необичних велнес одмора. Гледам пчеларство, исхрану печурака, исхрану домаћих биљака и цртање ботанике.

Путовања ће остати буџетски приоритет

Чак и након године коју је обележила рекордна инфлација и надолазећи потенцијал рецесије, путници ће наставити да дају приоритет свом одмору 2023. У оквиру истраживања Травелзо-а, огромних 78% испитаника рекло је да планира да потроши расположиви приход на слободно време путују следеће године, у поређењу са 33% оних који су изјавили да ће искористити свој додатни новац за поправке у кући и 29% који намеравају да потроше додатни новац на вечеру.

Četiri laka načina da kreirate svečani izgled za doček uz pomoć „basic“ odeće

Преузмите андроид апликацију.