Početna > Svet
Svet

Trećina vozača u Evropi nije spremna za zimske uslove vožnje

Slaba vidljivost, klizav kolovoz, usporen saobraćaj zahtevaju smirenog i racionalnog vozača. U uslovima snega i leda na kolovozu savet stručnjaka je izbegavanje naglih promena pravca kretanja vozila i nagla kočenja.
Foto: Unsplash/eilisgarvey

Po Srbiji, uglavnom na planinama i mestima sa većom nadmorskim visinama, pao je sneg, što je signal vozačima da pripreme vozila za otežane uslove vožnje. Zimske gume su po zakonu obavezne za naredni period a i lanci u gepeku ako se uputite u područja sa naslagama snega.

Nepovoljne vremenske prilike zahtevaju od vozača veću opreznost za volanom, vožnju smanjenom brzinom prilagođenom uslovima na putu, kao i dobru pripremu vozila za zimske uslove vožnje. Slaba vidljivost, klizav kolovoz, usporen saobraćaj zahtevaju smirenog i racionalnog vozača.

Sa vraćanjem satova unazad i zimom koja se približava, povećava se i broj noćnih sati, a to znači da ćemo mnogo više voziti u mraku nego u letnjem periodu.

Više od trećine vozača ne oseća se spremno za zimsku vožnju ove godine, pokazalo je istraživanje kompanije „Nisan” kojim je obuhvaćeno 6 000 evropskih vozača. Zima, sneg i led su zabrinjavajući izazov za 55 odsto vozača koji su nervozni zbog vožnje zimi.

“Podaci pokazuju da je 55 odsto evropskih vozača otkazalo ili odložilo putovanje zbog lošeg vremena“, kaže Marko Fjoravanti iz kompanije „Nisan Evropa”.

Čak 52 odsto vozača ne čeka da im se vetrobransko staklo potpuno odmagli pre nego što krenu na put. Tri četvrtine ispitanika ne znaju sa sigurnošću kako da se ponašaju kada auto počne da proklizava na zaleđenim putevima.

Poznato je da se po snežnom ili kišnom vremenu produžava zaustavni put u slučaju kočenja, pa treba prilagoditi brzinu, ali istraživanje je pokazalo da više od trećine vozača (37 odsto) ne vozi sporije zimi.

Naravno, vozilo mora biti potpuno tehnički ispravno, a posebno treba proveriti kočnice, trap, pneumatike, uređaje za osvetljavanje, akumulator, brisače, temperaturu mržnjenja rashladne tečnosti u sistemu za hlađenje vozila – po potrebi tu tečnost treba zameniti.

Najavljeni projekti u AP Vojvodini za očuvanje životne sredine

 

Preuzmite androidaplikaciju.