Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Траса новог пешачко-бициклистичког моста – где ће почети мост, где тунел, а где ће се налазити излаз? (ФОТО)

Нови пешачко-бициклистички мост који ће се ове године градити у Новом Саду јединствен је из више разлога.

Осим тога што ће ово бити први мост у Новом Саду намењен искључиво бициклистима и пешацима, на крају моста уследиће улазак у тунел директно испод Петроварадинске тврђаве.

Тунел ће водити до лифта и степеништа, којима ће моћи да се дође до платоа тврђаве.

Почетак моста

Мост почиње код кривине где Булевар цара Лазара постаје Кеј жртава рације. Прилаз мосту биће направљен по моделу два увијена крака, како би нагиб успона остао нижи због бициклиста и пешака којима је мост намењен.

Конструкција самог моста биће челична, стаза за пешаке широка 6 метара биће од дрвета, а бициклистичка стаза широка 3 метра биће од тартана. Ограде ће бити стаклене, а сам мост биће делимично покривен.

Мост се гради на стубовима некадашњег моста Франца Јозефа и биће дугачак око 450 метара.

Крај моста и улазак у тунел

Мост ће прећи Дунав и на петроварадинској обали пролазиће изнад Каменичког пута, где се и завршава, тачно код данашњег пењалишта и некадашњег железничког тунела.

Управо тај железнички тунел биће потпуно реновиран и преуређен, а у њему ће бити простор за изложбено-промотивне поставке о самој Петроварадинској тврђави.

Он ће водити до лифта и степеништа који ће водити до платоа Петроварадинске тврђаве, тачније, данашње зелене површине која се налази са леве стране одмах након изласка из тунела при доласку на саму тврђаву.

Где ће мост бити на обалама Дунава, као и где ће почети тунел, а где бити лифт и степениште до платоа Петроварадинске тврђаве можете видети на мапи испод:

Пре самог моста, у ранијем делу Булевара цара Лазара радиће се и нови „турбо“ кружни ток.

У питању је раскрсница управо Булевара цара Лазара и Фрушкогорске улице. У центру кружног тока планиран је и споменик Николи Тесли висок 10 метара.

Овај пројекат вреди око 300 милиона динара, рок за његов завршетак је 9 месеци од почетка радова, а како функционише „турбо“ кружни ток и које су његове предности погледајте на овом линку.


Obnova Almaškog kraja – koje ulice i objekti su obuhvaćeni radovima i kako će sve izgledati? (FOTO)

Преузмите андроид апликацију.