Prvobitno predstavljen 2017-te, Teslin Semi Kamion je trebalo da zazuji američkim drumovima dve godine kasnije. Usledila je KOVID pauza pa su rokovi probijeni. Ispostaviće se, sve do skoro. Kompaniji PepsiKo prvoj je isporučeno 100 komada koje su rezervisali, a na spisku klijenata su i giganti poput Volmarta i FedEksa.
Prema rečima vrhovnog poglavice koji je na trenutak predahnuo od reformisanja Tvitera, ova „zver” je odgovor na ogromne količine štetnih gasova koje kamioni svake godine emituju u atmosferu.
Početna cena je 150 000 dolara, a zauzvrat budući šoferi mogu da računaju na ubrzanje od nule do stotke za 20 sekundi (Semija pogone četiri motora na zadnjoj osovini). Vozilo je opremljeno automatskim kvačilom (zašto i ne bi, električno je) kontrolom proklizavanja koje bi trebalo da onemogući zglobno preklapanje između kamiona i prikolice, kao i sistemom regenerativnog kočenja, da bi se baterije efikasnije trošile.
Podatak koji je do sada izostajao iz specifikacije je koliko tereta ova velika bela zver može da preveze, što je sada obelodanjeno. Po zakonu SAD-a, on ne sme da pređe 36 tona, pa je pod tim opterećenjem testiran domet. Tokom probe, osam kamiona je uspelo da sa ovom tonažom prevali 800 kilometara (od Frimonta do San Dijega) bez potrebe za dopunom baterija. Kad smo već kod čorbe, Mask je izneo prilično kriptičan podatak da se za potrošnju staraju novi kablovi koji su u stanju da isporuče jedan megavat jednosmerne struje.
Bojazni od pregrevanja nema, jer su oni opremljeni rashladnim cevima. Međutim, koliko će tačno trebati vremena da se baterije napune još uvek nije poznato, što za prevoznike nije zanemarljiv podatak. Džabe što je jedna tura završena, ako do naredne mora predugo da se čeka.
Kako će se u praksi Semi pokazati ostaje da se vidi. Iako električna vozila važe za jedno od ključnih rešenja globalnog zagađenja, njihova proizvodnja nije niti jeftina niti čista (zbog kopanja litijuma). Kod kamiona ti problemi naročito dolaze do izražaja.
Preuzmite android aplikaciju.