V.d. generalnog direktora preduzeća „Infrastruktura železnice Srbije“ Jelena Tanasković izjavila je danas da je u poslednjih 10 godina izgrađeno 108 kilometara nove brze pruge i rekonstruisano oko 1.000 kilometara koloseka, i istakla da će do 2027. godine biti rekonstruisano još 2.000 kilometara, što znači da će do tada biti obnovljena kompetna postojeća železnička mreža u Srbiji.
Ona je za Tanjug rekla da se puno infrastrukturnih železničkih projekata radi, što je izuzetno bitno za povezivanje ljudi, za bezbednost, transport i za povezivanje Srbije ka Aziji, Turskoj, Bliskom istoku.
„Mi ćemo EXPO 2027 dočekati sa izuzetno bitnim i velikim promenama kada je u pitanju železnička instrastruktura. Ono što se trenutno ne gradi, projektuje se, mi planiramo i projektujemo ono što će se graditi do 2030. godine“, poručila je ona.
Tanasković kaže da će brza pruga Beograd-Subotica biti završena ove godine, da testiranja kreću u septembru i da će do kraja godine ova pruga biti puštena u saobraćaj, što će omogućiti putnicima da od Beograda do Subotice stignu za 80 minuta, a od Novog Sada do subotice za 40 minuta.
Kako je navela, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je 6. jula otvorio radove na izgradnji železničke obilaznice oko Niša, u dužini od 22 kilometra, koja bi trebalo da bude puštena u rad u trećem kvartalu 2027. godine.
Tanasković kaže da se paralelno radi i na izgradnji pruge Niš-Dimitrovgrad koja bi takođe trebalo da bude gotova 2027. godine, istakavši da će putnici 2027. godine imati priliku da do Niša stignu za 100 minuta.
„Beograd-Novi Sad je brza pruga koja se trenutno najviše koristi, ali kada se krajem godine bude pustila pruga Beograd-Subotica, to je pruga na koridoru Beograd-Budimpešta, ovaj deo koji Mađarska treba da uradi koji bi trebalo da bude završen do kraja 2027. godine sa njihove strane, to će za sve biti veoma značajno i promeniće se život u putničkom smislu“, poručila je ona.
Kako je objasnila, tokom velikih vrućina kompletan železnički saobraćaj strahuje od tzv. sunčanih krivina, napomenuvši da kada je napolju temperatura viša od 40 stepeni, temperatura šina je preko 60 stepeni, zbog čega se šine krive.
„Mi smo u prethodnoj nedelji imali 14 takvih intervencija. Mi non stop upozoravamo, smanjujemo brzinu, ne postoji drugi način da se branite od toga.
Do sada nismo imali nikakve nesreće vezano za to, ali intervencije postoje“, dodala je ona.
Tanasković kaže da se takođe planira i projektuje rekonstrukcija pruge Beograd-Bar, i dodaje da gde god se radi nova pruga, radi se i nova železnička stanica, kao i rekonstrukcija 35 stanica.
Mali: Finansije su nam stabilne, na računu 740 milijardi dinara
Preuzmite android aplikaciju.