Cartier je poznati luksuzni brend nakita, satova i modnih dodataka. Kraljevska porodica Karađorđević je bila jedna od vladajućih dinastija u istoriji Srbije i Jugoslavije.
Cartier je osnovan kao juvelirnica 1847. godine od strane Louis-Francois Cartier (1819-1904) u Parizu, a prvi butik otvoren je već 1859. godine. Otvaranje prvog velikog butika, za njih najvećeg u tom trenutku, prolongiralo se sve do 1899. godine. 125 godina kasnije nalazi se na istom mestu, 13 Paix – Paris i nedavno je renoviran.
Karađorđevići su jedna od najpoznatijih kraljevskih porodica na Balkanu, posebno u istoriji Srbije i Jugoslavije. Ova dinastija je imala značajnu ulogu u političkim i društvenim događajima ovog regiona. Cartier ima dugu istoriju prodaje kraljevskim porodicama. Smatra se jednim od najprestižnijih proizvođača nakita na svetu.
Da li ste znali da su fasade svetski čuvene juvelirnice Cartier ukrašene grbom srpske kraljevske porodice Karađorđević?
Ovim grbom, deo istorije Srbije krasi zidove prodavnica širom sveta. Dva srpska seljaka sa šajkačama na glavi i dvema upasanim kuburama za pojas visoko drže srpsku zastavu i čuvaju grb sa krunom i dva kraljevska orla na čijim grudima je štit sa 4 ocila. Čin kojim se ukazuje velika čast.
Naime, Cartier je bio ovlašćeni snabdevač kraljevskog nakita za nekoliko kraljevskih porodica, pa su iz tog razloga fasade svih Kartijeovih lokala, uključujući i glavni u Parizu, ukrašene njihovim grbovima. Tako se grb Karađorđevića može videti u Kanu, Tajpeju, Melburnu i drugim gradovima Evrope i sveta gde Kartije ima svoje prodavnice.
Zapravo reč je o poslovnom potezu starom više od sto godina. Naime Kralj Petar I je dao punomoć svom ađutantu da sklopi ugovor sa Cartierom o tituli dvorskog juvelira, koji od 11.11.1913. postaje zvanični snabdevač kraljevske porodice svim predmetima od velike važnosti. Ugovor vlasnika Cartier i kraljevine Srbije napisan je na francuskom jeziku.
Kao vladajuća kraljevska porodica, Karađorđevići su mogli posedovati ili nositi Cartier nakit kao deo svoje kolekcije luksuznih predmeta.
Kraljevske porodice često imaju veze s visokim društvenim krugovima i međunarodnom elitom, pa su mogli imati lične odnose s Cartier-om. Na primer, Cartier je poznat po svojim kraljevskim i plemićkim klijentima. Kao deo diplomatije ili razmene poklona između kraljevskih porodica i visokih zvaničnika, mogli su se razmenjivati Cartier proizvodi kao gest pažnje ili podrške.
Kralj Aleksandar je za poklon kraljici Mariji za rođenje sina Petra 1923. godine, poklonio zapanjujuću dijademu koja je zajedno s ogrlicom naručena od Cartier -a. Bila je ukrašena smaragdima i najčešće se pojavljuje na umetničkim slikama za koje je kraljica Marija pozirala. Dijadema je vrsta nakita koji se nosi na glavi kao ukras. Obično je izrađena od metala, često s dragim kamenjem ili bisernim ukrasima. Dijademe su se kroz istoriju koristile kao simbol. U kraljevskoj porodici Karađorđević, kao i u mnogim drugim kraljevskim porodicama, dijademe su bile deo draguljarske kolekcije i nosile su se na svečanim događajima i ceremonijama kao simbol prestiža i vlasti.
Bez obzira na vezu, kombinacija Cartier -a i Karađorđevića je priča o bogatstvu, luksuzu, moći i istoriji.
Preuzmite android aplikaciju.