Početna > Biznis
Biznis

Sve trgovačke zamke Crnog petka

Poslednji petak u novembru, koji se u Americi ali i u ostatku sveta obeležava kao dan sniženja, u Srbiji se opet dočekuje u dilemi da li imamo prave popuste i kako izbeći impulsivne kupovine.
Foto: Pixabay/un-perfekt

Iako se kupci već danima pozivaju da baš u petak kupe omiljene proizvode na popustima, sniženja će se po običaju nastaviti i posle petka, sve do sredine decembra, kada kod nas inače kreću ona sezonska sniženja, koja su predviđena Zakonom o trgovini.

I dok se potrošači pripremaju da ovih dana obave svoje dugo očekivane kupovine, iz potrošačkih organizacija upozoravaju da bi pre toga trebalo dobro da provere da li su sniženja realna i da li su cene ranije povećane, pa onda snižene.

Zašto takozvani Crni petak u našoj zemlji nije isti kao u ostatku razvijenog sveta? Ima više razloga, a jedan od njih je to što u Zakonu o trgovini nemamo implementiranu direktivu koja obavezuje trgovce da je cena proizvoda pre sniženja najniža u poslednjih mesec dana.

Dakle, ona precrtana cena trebalo bi da je u toj trgovini bila najniža u poslednjih 30 dana. Takođe, ukoliko trgovac navede da je popust 70 odsto, onda to znači da bi u toj radnji petina robe trebalo da ima to sniženje.

Naravno, to u većini slučajeva nije tako i ovaj petak za kupoholičare trgovci koriste uglavnom da isprazne magacine i police i otarase se robe koja nije prodata tokom godine.

Sniženja, ona prava, mogu da se vide samo u retkim slučajevima iako nas sa svih strana upozoravaju i pozivaju na kupovinu nudeći neke astronomske popuste.

U EU u oktobru registrovano 866.397 novih automobila, rast 1,1 odsto

Preuzmite android aplikaciju.