Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je danas za Tanjug da brzina kretanja električnog tortineta nije više u fokusu jer je ona ograničena na 25 kilometara na čas samom konstrukcijom trotineta, a ne zakonom.
„Sve ono što bi moglo da se kreće od 25 kilometara na čas zapravo po zakonskoj definiciji nije električni trotinet, i ne bi smelo da učetvuje u javnom saobraćaju. Zbog toga je upravo zamišljeno da svi trotineti moraju imati nalepnicu Agencije za bezbednost saobraćaja, kojom će se dokazati da je to baš električni trotinet koji ispunjava uslove, između ostalog da se ne može kretati brže od 25 kilometara na čas“, izjavio je on.
Napominje da je kontrola učesnika u saobraćaju uključujući i vozače lakih električnih vozila, odnosno električnih trotineta, u nadležnosti Saobraćajne policije i da je upravo na njima da metodološki utvrde kako će vršiti tu kontrolu.
Okanović podseća da vozači trotineta ne smeju da se voze trotoarima niti pešačkim zonama, da su u obavezi da na glavi nose zakopčanu biciklističku kacigu, i da ukoliko to ne urade, rizikuju da budu kažnjeni novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara.
Preuzmite android aplikaciju.