Početna > Biznis
Biznis

Svaki četvrti građanin Srbije prati od 10 do 19 influensera

Svaki četvrti građanin Srbije uzrasta od 12 do 60 godina prati između 10 i 19 influensera, a svaki deveti kupuje proizvode koji oni preporučuju, pokazalo je istraživanje koje je sproveo CeSID za program Nova pismenost.
Foto: PrtSc/American Influencer Awards/YouTube

 

Istraživanje je pokazalo da oni dele i iste stavove kao influenseri koje prate, posebno zato što im uticajni ljudi s interneta slikaju svet „onakav kakvim on jeste“.

„U proteklih godinu dana došlo je do povećanja praćenja influensera i influenserki na oba nivoa. Sada 53 odsto građana pasivno prati influensere, u odnosu na 38 posto prošle godine, a njih 13 odsto aktivno. Što su ispitanici mlađi, to aktivnije prate influensere, koji se polako etabliraju kao poseban medij i to vrlo uticajan i značajan“, piše u istraživanju.

Vanja Banković iz organizacije „Propulsion“ izjavila je da trenutno nastaje „jedna digitalna generacija“ i da je tim mladim ljudima potrebna podrška onih članova društva na koje su najčešće upućeni, a to su pre svega roditelji i nastavnici.

„U Srbiji se snažno oseća generacijski jaz u kome su mladi u velikom procentu korisnici društvenih mreža i dobro upoznati sa influenserima, nasuprot populaciji starijoj od 55 godina koja i dalje konzumira tradicionalne medije i za koje su nove mreže, poput Tiktoka, i influenseri udaljeni, a neretko i teško shvatljivi koncepti“, rekla je Banković.

Dodala je da samim tim raste nerazumevanje između mladih i roditelja, a strah i stereotipi koji se često gaje prema društvenim mrežama i influenserima čine da se ne razumeju ti novi mediji koji su najmlađima glavni izvor informisanja, formiranja stavova i oblikovanja ponašanja.

„U našim istraživanjima roditelji kažu da najčešće pribegavaju zabranama ili ograničenjima kako bi kontrolisali onlajn sadržaje koji mladi prate. Međutim, tako se samo produbljuje nerazumevanje između generacija. Uputimo se, razgovarajmo jedni sa drugima i prevaziđimo strah kako ne bismo mlade prepustili samima sebi u snalaženju sa ovim novim medijima“, istakla je ona.

Spoljnotrgovinski deficit SAD-a porastao na 97,8 milijardi dolara

 

Preuzmite android aplikaciju.