Почетна > Бизнис
Бизнис

Сваки четврти грађанин Србије прати од 10 до 19 инфлуенсера

Сваки четврти грађанин Србије узраста од 12 до 60 година прати између 10 и 19 инфлуенсера, а сваки девети купује производе који они препоручују, показало је истраживање које је спровео ЦеСИД за програм Нова писменост.
Фото: PrtSc/American Influencer Awards/YouTube

 

Истраживање је показало да они деле и исте ставове као инфлуенсери које прате, посебно зато што им утицајни људи с интернета сликају свет „онакав каквим он јесте“.

„У протеклих годину дана дошло је до повећања праћења инфлуенсера и инфлуенсерки на оба нивоа. Сада 53 одсто грађана пасивно прати инфлуенсере, у односу на 38 посто прошле године, а њих 13 одсто активно. Што су испитаници млађи, то активније прате инфлуенсере, који се полако етаблирају као посебан медиј и то врло утицајан и значајан“, пише у истраживању.

Вања Банковић из организације „Пропулсион“ изјавила је да тренутно настаје „једна дигитална генерација“ и да је тим младим људима потребна подршка оних чланова друштва на које су најчешће упућени, а то су пре свега родитељи и наставници.

„У Србији се снажно осећа генерацијски јаз у коме су млади у великом проценту корисници друштвених мрежа и добро упознати са инфлуенсерима, насупрот популацији старијој од 55 година која и даље конзумира традиционалне медије и за које су нове мреже, попут Тиктока, и инфлуенсери удаљени, а неретко и тешко схватљиви концепти“, рекла је Банковић.

Додала је да самим тим расте неразумевање између младих и родитеља, а страх и стереотипи који се често гаје према друштвеним мрежама и инфлуенсерима чине да се не разумеју ти нови медији који су најмлађима главни извор информисања, формирања ставова и обликовања понашања.

„У нашим истраживањима родитељи кажу да најчешће прибегавају забранама или ограничењима како би контролисали онлајн садржаје који млади прате. Међутим, тако се само продубљује неразумевање између генерација. Упутимо се, разговарајмо једни са другима и превазиђимо страх како не бисмо младе препустили самима себи у сналажењу са овим новим медијима“, истакла је она.

Spoljnotrgovinski deficit SAD-a porastao na 97,8 milijardi dolara

 

Преузмите андроид апликацију.