Почетна > Бизнис
Бизнис

Строге мере Кремља против страних интернет компанија

Добар показатељ где се нека држава налази у светском ланцу исхране је колико је страним корпорацијама дозвољено да се на њиховој територији размашу.
Фото: Unsplash/Anton Maksimov juvnsky

Русија је по овом критеријуму медвед са панциром у Т-14 Армата тенку. Како је објавило тамошње државно регулаторно тело за комуникације Роскомнадзор, на снагу је ступио нови закон по коме је свака страна интернет компанија са преко 500 000 корисника са територије Руске федерације, у обавези да на њој отвори представништво до првог јануара 2022. године. Уколико то не учине, уследиће пенали, попут забране оглашавања.

Осим ове одредбе, компаније су у обавези и да:

  • На својим страницама поставе формулар за повратне информације намењене руским корисницима
  • Региструју налог на страници Роскомнадзора ради лакше сарадње са властима
  • У своје платформе интегришу један од програма (прописан од стране Роскомнадзора) за утврђивање броја корисника на појединим изворима информација
  • Ускрате приступ информацијама које су противне руском закону

Овом приликом, поменуто тело је објавило и списак од 13 компанија на које се ове мере изричито односе. На њему су Алфабет (Гугле), Мета (Фејсбук), Епл (у априлу кажњен са 12 милиона долара од руске анти-монополске агенције), Твитер, ТикТок, Телеграм, Дискорд, Пинтерест, Спотифај, Зум, Вибер и Твич.

Руски диверзанти, по свој прилици већ увелико бришу све ове апликације.

Peking traži od Didija da izađe s Njujorške berze

 

Преузмите андроид апликацију.