Početna > Biznis
Biznis

Stižu stroži propisi o digitalnim uslugama

Evropski parlament usvojio je Zakon o digitalnim uslugama, koji bi trebalo da stvori sigurnije internet okruženje za potrošače i omogući prodaju bezbednijih proizvoda koji se kupuju onlajn.
Foto: Unsplash/carlbcampbell

Organizacije potrošača širom Evrope već nekoliko godina upozoravaju da se na tržištu nude ogromne količine opasnih proizvoda i da čak dve trećine testiranih nisu prošli bezbednosna testiranja, saopštila je Evropska organizacija za zaštitu potrošača BEUC.

Prema njihovim podacima, nemačka organizacija „Štiftung varentest” je još 2020. godine otkrila da se na tržištu lako mogu kupiti pozitivne recenzije proizvoda i usluga, a one su upravo razlog zbog kog se potrošači odlučuju za kupovinu. Na platformama je ustanovljeno i da se trgovci upravo recenzijama i lažnim pozitivnim utiscima potrošača bore za svoje pozicije. Kako je izjavila Ursula Pahl, zamenica generalnog direktora BEUC-a, zakon je od vitalnog značaja za borbu protiv poplave nebezbednih proizvoda koji se prodaju na internetu.

S druge strane, Biljana Borzan i koalicija koja je zastupala i insistirala na ovim izmenama slave zbog promena koje donosi ovaj propis.

Kako su saopštili, zabrana uzimanja ličnih podataka građana u svrhu oglašavanja na internetu znači da će potrošači konačno imati kvalitetan pristup internetu čak i ako ne prihvataju takozvane kolačiće.

„Internet je postao Divlji zapad. Svi tamo mogu lažno da se predstavljaju, svako svakoga može da prati, uzme tuđe podatke, prevari drugog i finansijski ga ošteti ili ga okleveće bez ikakvih posledica. Zato je krajnje vreme da se 22 godine star zakon o digitalnim uslugama promeni, a korisnici interneta zaštite od samovolje velikih platformi poput Fejsbuka, Gugla i Jutjuba“ izjavila je Borzanova.

Prema njihovim podacima, gotovo sav prihod ovih kompanija ostvaruje se oglašavanjem. Korisnici vrlo često nisu ni svesni da gledaju u oglas, a ne u običan sadržaj, niti znaju kako su sajtovi koje posećuju došli do njihovih podataka i poslali im oglas.

„Tesnom većinom smo proširili zabranu takvog oglašavanja sa maloletnika na sve građane, iako smo bili pod pritiskom i snažnim lobiranjem internetskih giganata. Bilo bi nezakonito da nas neko prati na ulici, a mi smatramo da je to isto ukoliko nas neko prati na internetu“ objasnila je Biljana Borzan.

Proizvođači mleka osnivaju udruženje

 

Preuzmite android aplikaciju.