Nekada je osnova saobraćaja u Srbiji bila železnica. Sada, to više nije slučaj. Postati ljubitelj vozova, zapravo, nije teško. Potrebno je da samo jednom prilikom sednete u isti, ali razume se, kraj prozora.
Jedan od najboljih načina upoznavanja jedinstvenih predela sopstvene zemlje jeste kroz prozor voza koji je u pokretu.
Tek tada postanemo svesni svih prirodnih lepota koje nam u svakodnevnom životu, nekako, promaknu.
Doduše, možda na železničkoj ruti od Novog Sada do prestonice ne postoji ni jedan jedinstveni predeo koji obiluje nestvarnom prirodom, ali svakako, činjenica da ćete izbeći svu onu beogradsku buku i gužvu, zvuk sirene i psovke u saobraćaju, dovoljna je motivacija da se odlučite baš za ovu vrstu prevoza.
Sećate se onih lepih vremena kada je vozna karta koštala tek toliko da ne možete reći da ste besplatno stigli na more?
Starim Novosađanima je tada, upravo voz, bio omiljeno prevozno sredstvo za koje su se najradije odlučivali, kako zbog finansijskih motiva, tako i zbog izbegavanja orgomne gužve na putu koja je često umela da ih demotiviše.
A onda, seli smo i ukrcali se na voz za budućnost, spremni da pretrpimo neke od nedostataka ne bismo li sutra, mogli da svedočimo novoj eri novosadske železnice.
Tako je Novi Sad pre nekoliko godina ostao bez železničkog saobraćaja, a Železnička stanica izgubila je sve one putničke namere, te ponosno ostala da čeka budućnost u kojoj će opet svedočiti najemotivnijim sastancima i rastancima.
Vreme je prolazilo…
Ljudi su nastavili sa svojim životima i usredsređeni na zgrade koje, naprosto, sve češće niču i urbanizaciju koja se sve više prožimala kroz grad nisu ni primetili da nam se uskoro približava period kada će se u Novi Sad, zajedno sa železničkim saobraćajem, vratiti dašak mladosti, romantike i najlepših uspomena.
Bliži nam se mart. Mart koji će otvoriti nova poglavlja u našim životima.
Mart koji će svima dati do znanja koliko naš grad drži do ekologije, te koliko se trudi da izmenom ustaljenih obrazaca saobraćaja sačuva zelenilo i kvalitet vazduha koji dišemo.
Iako smo mi, navikli na one stare vozove sa kupeima, u kojima uvek pronađemo nekoga sa kime bismo proćaskali o smislu života i tako tim prolaznim stvarima, ovaj projekat predstavlja pravu revoluciju u srpskoj železnici, jer nam stižu čak tri brza voza sa impresivnim enterijerom.
Vozovi koji će prevoziti putnike od Novog Sada, do Beograda, a kasnije i do Subotice i Budimpešte, elegantni su i sofisticirani, ali pored svog raskoša koji nude najviše ih oslikava udobnost.
Do odredišta na koje smo se namerili, stizaće se znatno brže, a ova železnica će biti osnova budućnosti, barem kada pričamo o življenju i radu na relaciji našeg grada i prestonice.
U toku je i rekonstrukcija pruge od Subotice do Segedina, koja značajno utiče za projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte. Na ovaj način vozovi nas najpreciznijom rutom spajaju sa Evropskom unijom.
Pruga Novi Sad-Beograd, trenutno je puštena u testiranje, jer će putnički saobraćaj početi sa radom za nešto manje od dva meseca.
Dakle, ukoliko ste dobili neku poslovnu ponudu u Beogradu, obavezno je prihvatite jer ćete za posao morati da ustajete u isto vreme kao dok ste radili, recimo, na Limanu, ili Detelinari.
Jednostavno, ako smo krenuli u korak sa svetom, moramo ga pratiti u svemu.
Najlepše uspomene iz vozova evociramo kada pomislimo na sve one odlaske na crnogorsko primorje u mladosti i, tek što smo se pomirili sa činjenicom da naša deca, možda, nikada neće moći da stvaraju takva sećanja, ovaj revolucioni projekat vratio nam je nadu.
Nadu da će naša deca ponovo početi više da se druže, putuju i provode mladost istražujući svoje granice i učeći o svetu oko sebe na najzdraviji način, daleko od prekomerne upotrebe mobilnih telefona i tehnologije.
Dakle, stigao nam je voz za budućnost! Da li se radujemo? Hoćemo li se ukrcati?
Preuzmite android aplikaciju.