Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Шта стручњаци кажу о изградњи четвртог новосадског моста?

Четврти мост на Дунаву, ускоро би требало да постане стварност, јер је пре неколико дана Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, издало локацијске услове за његову изградњу.
Фото: PrtSc/Instagram/milosvucevic_gradonacelnik

Овај савремени мост са три пилона, биће изграђен у продужетку Булевара Европе, а ресорни министар Томислав Момировић проценио је да ће у наредних месец и по дана бити започета изградња, те да ће тај пројекат бити завршен до 2024. године.

Шта о мосту, међутим, кажу стручњаци?

Проф. Богдановић : Три моста нису довољна, Град има преко 350.000 становника и 120.000 возила

Према речима руководиоца израде Студије смарт плана за Град Нови Сад, проф. др Вука Богдановића, Новом Саду три моста нису довољна, ако се узму у обзир статистички подаци од прошле године који показују да град има преко 350.000 становника и око 120.000 регистрованих возила.

„Овај мост ће дати посебан квалитет нашем граду. Иначе, кроз Србију пролази најдужи део тока Дунава од 583 км, а ово ће бити први мост на тој дужини, који ће имати изванредну бициклистичку инфраструктуру. Одрживи развој саобраћаја заснован је на квалитетном бициклистичком саобраћају, те ћемо и о томе водити рачуна. Мост ће омогућити растерећење најфреквентнијег путног правца у граду, од Моста слободе до Железничке станице дуж Булевара ослобођења. Све раскрснице на том потезу су под великим саобраћајним притиском. Такође, мост ће повезати државне путеве, Срем, Мачву, Посавину и Семберију са Бачком и олакшати становницима ових регија приступ Новом Саду“, нагласио је Богдановић говорећи о оправданости и бенефитима изградње новог моста.

Декан ФТН: Потребна инфраструктурна повезаност

Питање развоја Новог Сада у будућности јесте питање опредељења према коме делу ће се наш град развијати, каже декан Факултета техничких наука хидроинжењер Срђан Колаковић.

„Сматрам да Нови Сад треба да усвоји планска документа која ће предвидети да ли ће се развијати према Веретнику, ауто-путу или десној обали Дунава. Ако је ово последње опредељење, онда је потребно да се са тим делом направи и инфраструктурна повезаност, дакле, мора се омогућити саобраћајна комуникација“, каже за НС уживо декан Факултета техничких наука Срђан Колаковић.

Četvrti most preko Dunava bio planiran još 1963. godine (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.