Почетна > Бизнис
Бизнис

Шта предузети за пролазак новог техничког прегледа возила?

Након што су ступила на снагу нова правила о техничком прегледу возила 5. јула, већ наредног дана велики број возила је испао проблематичан.
Фото: Unsplash/NeONBRAND

Неисправна сигнализација, неисправност жмигавца на ретровизору, неисправност задњег брисача, покваренае прскалица за прање шофершајбне, треће стоп светло губи контакт, напукло стакло. Ово су неки од најчешћих недостатака због којих је у последња три дана, од 50 до 80 одсто возила оборено на техничком прегледу.

Од 6. јула је почела примена нових правила и снимање комплетног тока провере исправности аутомобила, што је значајно успорило читав процес. То је главни разлог што је велики број станица већ подигао цене техничког, јер упола мање возила успевају да прегледају. Раније је провера трајала 35, а сада 50 минута до сат времена. Преглед је пре 6. јула, за путничка возила коштао углавном од 3 000 до 4 500 динара широм Србије, а сада је од 5 000 до 7 000, а за теретна возила негде је и 8 000 динара.
Нова правила су донела и нове проблеме контролорима, који се суочавају са бесом незадовољних возача.

Синиша Тодоровић, који ради на једној београдској техничкој линији, истиче да су запослени под великих стресом.

Влада Маринковић, из Националне асоцијације техничких прегледа, истиче да су возачи олако схватили промене, да су штедљиви кад су им возила у питању, али да зато не штеде на вербалним увредама особљу које врши преглед.

“Нису разумели шта се десило 6. јула и колико је сада допринео утицај снимања камерама на увођење реда у исправност возног парка у Србији” објашњава Маринковић.

„Није суштина у цени техничког прегледа, него је неопходно да возачи пре одласка на проверу отклоне недостатке које и сами виде, да не би падали због тривијалних ствари. После ће плаћати нови технички, јер не могу да стигну да поправе оно што треба у року од три дана, или ће један период бити без регистрације, што ће их још скупље коштати, ако тако возе.“ сматра Маринковић.

И Александра Николић, директор техничког прегледа у једном ауто-центру, истиче да су возачи свесни недостатака, али их не отклањају и очекују да ће проћи.
„Сада морају да промене те навике, које су стекли због бројних техничких прегледа који су раније пропуштали разне недостатке“ објашњава Николићева.