U železničkoj stanici Bačka Topola, postavljanjem poslednjeg dela šina, danas je spojen glavni kolosek na deonici brze pruge od Novog Sada do Budimpešte.
Svečanom obeležavanju spajanja koloseka prisustvovali su potpredsednik vlade i ministar odbrane Miloš Vučević, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastukure Goran Vesić, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, predstavnici kineskih kompanija, kao i gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, predstavnici grada Subotice i opštine Bačka Topola.
Ministar Vesić je najavio da će pruga Novi Sad-Subotica, dužine 108 kilometara, biti puštena u saobraćaj u decembru, godinu dana pre roka.
Naveo je da će sve biti spremno da do kraja juna krene sertifikacija pruge, kao i da će polovinom septembra početi probne vožnje od Novog Sada do Subotice, dok će pruga biti puštena u saobraćaj u decembru.
„Pruga će biti završena do kraja tekuće godine, kada se očekuje njeno puštanje u saobraćaj, i to godinu dana pre ugovorenog roka“, rekao je Vesić.
Izrazio je uverenje da će, kada se bude pisala novija istorija Srbije i pobrojavalo šta je to sve urađeno u jednoj deceniji, izgradnja brze pruge biti posebno istaknuta, jer je tim projektom postignut najveći i najvažniji tehnološki napredak, koji stavlja Srbiju na glavnu tačku Zapadnog Balkana.
Kada bude završena pruga do Budimpešte, i krenu radovi na 230 kilometara dugoj brzoj pruzi Beograd – Niš, nastaviće se projekat povezivanja prugom dalje ka Skoplju i Solunu.
„Kada spojimo prugu do Soluna i Atine, imaćemo od Budimpešte do Grčke brzu prugu dugu više od 1.500 kilometara. Srbija će zauzimati centralno mesto razvoja na Zapadnom Balkanu“, poručio je Vesić.
Ministar odbrane Miloš Vučević istakao je da je spajanjem pruge, koju gradi kineska kompanija „China State Railway Group CO“, učinjen još jedan korak čeličnog prijateljstva i strateškog partnerstva Srbije i Kine.
„Ponosan sam na Srbiju jer smo zajedničkim snagama sa kinsekim partnerima uspeli ovo da uradimo. Ovo je velika pobeda našeg naroda, predvođenog predsednikom Aleksandrom Vučićem, i uz svesrdnu podršku kineskih čeličnih prijatelja“, istakao je Vučević.
Vučević je dodao da je spajanje pruge znak da Srbija ide pravim putem i izrazio uverenje da će se uskoro privesti kraju planovi koje mu je predstavio Vesić.
„Čestitam ministru Vesiću na velikom radu i zalaganju resornog ministarstva na čijem je čelu, jer je ovo veliki znak da Srbija ide pravim putem, te mu se obraćam kao prijatelju, a potom i kolegi, te kažem da sam uveren da ćemo uskoro privesti kraju sve što mi je predstavi kao zajednički plan za razvoj železnice Srbije“, kazao je Vučević.
Ambasador Kine u Srbiji Li Ming istakao je da je spajanjem pruge postavljen i udaren čvrst temelj za puštanje celokupne pruge Beograd – Budimpešta u rad do kraja ove godine.
„Pod strateškim vođstvom šefova dve države, bilateralni odnosi Srbije i Kine nastavljaju da se produbljuju, ekonomska i trgovinska saradnja je snažnija, a rezultati sve bolji“, rekao je Li.
Zamenik generalnog direktora „China State Railway Group CO“ Vang Tongđun rekao je da kompanija već testira prugu na brzine od 200 kilometara na čas na deonici od Novog Sada do Vrbasa.
„Ova pruga je ključan projekat u okviru inicijative ’Pojas i put’. I deonica od Beograda do Novog Sada, puštena u saobraćaj pre dve godine, donela je mnogo koristi građanima, podstakla privredni i društveni razvoj severa Srbije i ostvarila san srpskog naroda o brzoj železnici“, rekao je Vang.
Dužina trase pruge od Novog Sada do mađarske granice je 108 kilometara, a vrednost radova je milijardu i 160 miliona dolara.
Završetkom ove pruge, biće spojeni Beograd i Subotica, a vožnja od prestonice do granice sa mađarskom trajaće 75 minuta.
Đedović Handanović i Hosaka o saradnji Srbije i Japana u energetskom sektoru
Preuzmite android aplikaciju.