Manjak regulative koji je toliko privlačan svima koji učestvuju u „kripto-rudarskoj industriji” upravo je ono što najviše zabrinjava ekonomske institucije širom sveta. Nakon Kine i Švedske, nadzorni organi Španije takođe su digli glas da se uspostavi kakav-takav red predlogom koji doduše nije toliko drastičan kao u slučaju prve dve.
Nacionalna komisija za bezbednost tržišta (Comisión Nacional del Mercado de Valores) sa sedištem u Madridu propisala je novo pravilo oglašivačima i kompanijama, koje umnogome ograničava reklamiranje usluga vezanih za kripto-rudarenje ili trgovinu kripto-valutama.
Konkretno, sadržaj bilo koje promotivne kampanje koja targetira više od 100 000 potencijalnih potrošača, mora da se dostavi ovom organu na uvid i odobrenje minimum 10 dana pre nego što se pusti u etar. Takođe mora jasno potencijalnim investitorima da se predoči rizik koje nosi poslovanje sa kripto-valutama.
Ni influenseri nisu izuzeti, pa tako svako sa više od 100 000 pratilaca na društvenim mrežama mora da dobije zeleno svetlo komisije kako bi putem svog naloga na bilo koji način promovisao ovaj vid digitalne imovine.
Mera je testirana još u novembru, kada je fudbaler Andres Inijesti na Tviteru i Instagramu promovisao kripto-menjačnicu Binance. Odluka stupa na snagu sredinom februara. S obzirom na volatilnost i nestalnost koja prati npr. Bitkoin, novi propis uopšte nije bezazlen. Nijedna država ne bi dozvolila da se rasplamsa nešto što ne može da kontroliše, pa teško da je Španija poslednja koja preduzima ovakve mere.
Preuzmite android aplikaciju.