Početna > Biznis
Biznis

Skupa struja „koči“ železnicu

Visoke cene struje ne predstavljaju samo teret po proizvodnu industriju, ugostiteljstvo, već i za železnicu koja, za razliku od industrije, ne može izmestiti svoje poslovanje ili proizvodnju, već mora da snosi sav teret poskupljenja.
Foto: Pixabay/0fjd125gk87

Takođe, železnica ne moze tako lako prebaciti teret poskupljenja na korisnike, posebno u putničkom saobraćaju.

Cena struje za vožnju vozom od mađarske granice Heđešhalom do nemačke granice Pasau iznosila je prošle nedelje 18.000 evra, a pre samo par meseci bila je na 10.000 evra, ukazuje bečki dnevnik „Standard“.

Taj teret, kako ističu železničari, neće moći da izdrži želznica, te su pozvane vlade na evropskom i nacionalnom nivou da aktivno deluju.

Alternative, da se struja kupuje na berzi ili bilateralno za železnicu nisu primenjive.

U železničkom saobraćaju se svaki voz pojedinačno obračunava, a nadležna kompanija u Austriji „OeBB infrastruktura“ kupuje struju, koja se isporučuje postrojenju koje je pretvara sa struje od 50 herca frekvencije, kolika je u javnoj mreži, na 16,7 herca potrebnu za železničku mrežu, odakle se napajaju vozovi.

Inače „OeBB infrastruktur“ ima devet elektrana i proizvodi jednu trećinu godišnje potrošnje železničke struje, koja iznosi oko dva teravatsati.

Daljih 450 gigavatsati OeBB kupuje preko dugoričnih ugovora od operatera „Ferbund“, a daljih oko 40 odsto se dokupljuje.

Procenjuje se da visoke cene austrijskoj železnici OeBB donose milijardu evra dodatnih troškova u putničkom železničkom saobraćaju, a te troškove moraće da „pokrije“ država.

Kada je reč o železničkom transportu robe OeBB je najavio svojim klijentima poskupljenje na 195 evra po megavatsatu od iduće godine.

Prošle godine je megavatsat naplaćivan 65 evra.

Ovo poskupljenje posebno će pogoditi teško ćerku kompaniju OeBB “ Rail kargo Austria „.

Piloti Lufthanze od sutra ponovo u štrajku

Preuzmite android aplikaciju.