Почетна > Бизнис
Бизнис

Ситуација са шећером се полако стабилизује

Ситуација са шећером се полако стабилизује и према подацима са тржишта у претходна два дана потрошачи су ипак успевали да купе ову намирницу у већини трговина. Како наводе из трговинских ланаца, питање је времена које је потребно да се рафови попуне, али делује да се стање стабилизује и да има све мање паничних куповина.
Фото: PrtSc/Sunoko d.o.o./YouTube

У појединим великим трговинама, онима које имају веће објекте, од јуче су у понуди и паковања шећера од 25 килограма, како би се купци који имају потребу за већим количинама због производње снабдели, а опет да се не ремети набавка потрошача који купују килограмска паковања.

Како кажу око 15 одсто објеката и даље није потпуно снабдевено, док већина најчешће на рафовима има шећера. Трговци очекују да ће у наредих неколико дана ситуација у потпуности да се смири, јер се већ примећује да је мања тражња него претходних десетак дана.

Овај производ се, да подсетимо, у претходне две недеље куповао два и по пута више него у истом периоду прошле године , а разлози су већ добро познати. Уредбом о ограничењу цене само килограмских паковања, направила се разлика, па је на тржишту шећер у ринфузу достигао и дупло већу цену, а онда су и мали произвођачи почели да купују килограмска паковања и направили вештачке несташице. Допуном уредбе цена шећера је изједначена за сва паковања, али је ипак требало неко време да се потражња смањи и тржиште стабилизује.

Аграрни економиста Милан Постран каже, да је држава после допуне уредбе требало одмах да реагује шећером из робних резерви како би умирила потрошаче и показала им да нема разлога за бригу.

„Наш потрошач је у последњих 30 година прошао тешке психолошке моменте и јако је осетљив на сваку врсту несташица, а посебно хране и то основних животних намирница. Шећер је важан, можда не толико, али се управо показало како купци реагују чак и на најмању помисао да нешто може да нестане или да поскупи. Прошли смо 1992. тешко, а таман када су нам укинуте санкције и мало смо се опустили, дошло је бомбардовање. Да додамо и пандемију и сасвим довољно, да са сигурношћу можемо да кажемо да је потрошач у Србији прошао кроз тешке психолошке тражње и неправедно је да се ико игра његовим стрпљењем. Можете им рећи да неће бити шибица или неког другог производа који нема везе са стандардом, тврдим да ће покуповати све што има на полицама“ наводи Простран.

Voće koje troše građani EU puno pesticida

Преузмите андроид апликацију.