Početna > Srbija
Srbija

Savremena stanična zgrada u Prokopu na više od 6.000 kvadrata

Nova zgrada železničke stanice u Prokopu, koja će danas biti otvorena, prostire se na ukupnoj bruto površini od 6.250 kvadratnih metara, ima 100 mesta za parkiranje i zaustavljanje vozila na gornjem nivou kompleksa, 12 pokretnih stepenica i 10 liftova, 13 komercijalnih sadržaja.
Foto: PrtSc/Beobuild/Railway City

Gradnja železničke stanice u Prokopu počela je pre 50 godina, a Odlukom Vlade Srbije 2020. godine taj projekat proglašen je projektom od državnog značaja i njegova realizacija poverena je kompaniji Relvej Siti.

Prva faza je završena izgradnjom stanične zgrade glavne železničke stanice Beograd Centar na Prokopu, koja se otvara pre ugovorom definisanih rokova – za 14 umesto za 21 mesec.

Objekat stanične zgrade se svečano otvara i pušta u rad na Dan oslobođenja Beograda, osam meseci od najave da će na taj dan i biti otvoren.

Stanična zgrada je prizemna, postavljena centralno u odnosu na celokupan kompleks na Prokopu Hajd Park Siti, a u realizaciju projekta je uloženo više od 20 miliona evra.

Zgrada je visoka 26 metara, dužina krovne konstrukcije podužno iznosi 80 metara a poprečno 63 metra, a u zgradu je ugrađeno više od 700 tona čelika i 23 kilometra čeličnih profila, navodi firma PSP Farman Beograd koja je gradila staničnu zgradu.

Nova zgrada će imati 13 komercijalnih sadržaja na više od 1.020 metara kvadratnih: restoran, kafe, zdrava ishrana, pekara, kiosci, apoteka, banka, menjačnica, rent-a-kar, info pult Turističke Organizacije Beograda, ambulanta, kancelarija MUP-a, biletarnice i prostorije koje koriste železnička preduzeća Infrastruktura Železnica Srbije, Srbija Voz i Beograd čvor.

Objekat je klimatizovan, biće ventiliran i grejan najsavremenijim uređajima i sistemima sa mogućnošću daljinske kontrole rada.

Zapadno od stanične zgrade se planira i objekat nadzemne garaže sa 568 mesta za parkiranje, uz mogućnost proširenja kapaciteta za dodatnih 96 mesta.

Duž obodne interne saobraćajnice kompleksa planira se izgradnja 262 parking mesta na otvorenom, a slobodne površine između objekata su osmišljene kao ozelenjeni park.

Objekat ima dva ulaza, odnosno izlaza, na severnoj i južnoj strani, a ispred svakog se nalaze platoi sa urađenim ozelenjavanjem i popločanim površinama.

Objekat je prilagođen nesmetanom kretanju i boravku osoba sa posebnim potrebama u skladu sa normama pristupačnosti železničkom sistemu.

Centralni hol stanične zgrade projektovan je kao gradski trg oko kojeg su koncipirani komercijalni sadržaji koji čine da stanična zgrada ne bude samo u funkciji tranzita putnika, već predstavlja centralno mesto dešavanja celog kompleksa.

Urbanistički projekat od strane Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je potvrđen marta 2021. godine, projekat nove stanične zgrade je dobio rešenje o građevinskoj dozvoli jula 2022. godine, a projekat je dobio rešenje o izmeni građevinske dozvole septembra 2023. godine.

U realizaciji projekta je učestvovalo više od 20 projektantskih kuća, više od 40 izvođačkih organizacija, više od 220 radnika u proseku svakog dana na gradilištu, tokom 438 dana gradnje, odnosno više od ukupno 700.000 radnih sati na gradilištu.

Na objektu su primenjeni najsavremeniji materijali i tehnologije izvođenja tokom gradnje i ugrađeni su sistemi koji omogućuju povezivanje postojećih perona i novoizgrađenog objekta, pored stepeništa liftovi i pokretne stepenice, spajajući delove kompleksa u jednu funkcionalnu celinu sa potencijalom budućeg razvoja donjeg dela stanice.

Za sve objekte investitor Relvej Siti je pribavio dozvole za gradnju i u toku je izgradnja šest objekata, a planirani rok za završetak izgradnje čitavog kompleksa je 2025. godina.

Jovanov: Sigurni smo u podršku Vučiću, širom otvorena vrata za praćenje izbora

Preuzmite android aplikaciju.