Почетна > Србија
Србија

Савремена станична зграда у Прокопу на више од 6.000 квадрата

Нова зграда железничке станице у Прокопу, која ће данас бити отворена, простире се на укупној бруто површини од 6.250 квадратних метара, има 100 места за паркирање и заустављање возила на горњем нивоу комплекса, 12 покретних степеница и 10 лифтова, 13 комерцијалних садржаја.
Фото: PrtSc/Beobuild/Railway City

Градња железничке станице у Прокопу почела је пре 50 година, а Одлуком Владе Србије 2020. године тај пројекат проглашен је пројектом од државног значаја и његова реализација поверена је компанији Релвеј Сити.

Прва фаза је завршена изградњом станичне зграде главне железничке станице Београд Центар на Прокопу, која се отвара пре уговором дефинисаних рокова – за 14 уместо за 21 месец.

Објекат станичне зграде се свечано отвара и пушта у рад на Дан ослобођења Београда, осам месеци од најаве да ће на тај дан и бити отворен.

Станична зграда је приземна, постављена централно у односу на целокупан комплекс на Прокопу Хајд Парк Сити, а у реализацију пројекта је уложено више од 20 милиона евра.

Зграда је висока 26 метара, дужина кровне конструкције подужно износи 80 метара а попречно 63 метра, а у зграду је уграђено више од 700 тона челика и 23 километра челичних профила, наводи фирма ПСП Фарман Београд која је градила станичну зграду.

Нова зграда ће имати 13 комерцијалних садржаја на више од 1.020 метара квадратних: ресторан, кафе, здрава исхрана, пекара, киосци, апотека, банка, мењачница, рент-а-кар, инфо пулт Туристичке Организације Београда, амбуланта, канцеларија МУП-а, билетарнице и просторије које користе железничка предузећа Инфраструктура Железница Србије, Србија Воз и Београд чвор.

Објекат је климатизован, биће вентилиран и грејан најсавременијим уређајима и системима са могућношћу даљинске контроле рада.

Западно од станичне зграде се планира и објекат надземне гараже са 568 места за паркирање, уз могућност проширења капацитета за додатних 96 места.

Дуж ободне интерне саобраћајнице комплекса планира се изградња 262 паркинг места на отвореном, а слободне површине између објеката су осмишљене као озелењени парк.

Објекат има два улаза, односно излаза, на северној и јужној страни, а испред сваког се налазе платои са урађеним озелењавањем и поплочаним површинама.

Објекат је прилагођен несметаном кретању и боравку особа са посебним потребама у складу са нормама приступачности железничком систему.

Централни хол станичне зграде пројектован је као градски трг око којег су конципирани комерцијални садржаји који чине да станична зграда не буде само у функцији транзита путника, већ представља централно место дешавања целог комплекса.

Урбанистички пројекат од стране Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је потврђен марта 2021. године, пројекат нове станичне зграде је добио решење о грађевинској дозволи јула 2022. године, а пројекат је добио решење о измени грађевинске дозволе септембра 2023. године.

У реализацији пројекта је учествовало више од 20 пројектантских кућа, више од 40 извођачких организација, више од 220 радника у просеку сваког дана на градилишту, током 438 дана градње, односно више од укупно 700.000 радних сати на градилишту.

На објекту су примењени најсавременији материјали и технологије извођења током градње и уграђени су системи који омогућују повезивање постојећих перона и новоизграђеног објекта, поред степеништа лифтови и покретне степенице, спајајући делове комплекса у једну функционалну целину са потенцијалом будућег развоја доњег дела станице.

За све објекте инвеститор Релвеј Сити је прибавио дозволе за градњу и у току је изградња шест објеката, а планирани рок за завршетак изградње читавог комплекса је 2025. година.

Јованов: Сигурни смо у подршку Вучићу, широм отворена врата за праћење избора

Преузмите андроид апликацију.