Тек нешто мање од једне трећине немачких компанија има кризни план за суочавање са енергетском кризом, резултат је нове „Рандштад анкете минхенског института“ ИФО, у којој је учествовало 700 менаџера за људске ресурсе.
„Што је компанија мања и такве мере су ређе. Међу предузећима са више од 500 запослених, 60 одсто је предузело одговарајуће мере предострожности, док је код фирми са до 50 запослених, та цифра само 15 одсто“, каже истраживачица у ИФО-у Јохана Гарниц, наводи се у саопштењу института достављеном Тањугу.
Приступи се разликују у зависности од привредних сектора.
„Производња је најтеже погођена актуелном кризом цена енергије. У овом сектору је највиши проценат компанија, 43 одсто, које су се припремиле за потенцијални недостатак енергената. У сектору услуга је тај проценат 25 одсто, а у трговини само 17 посто“, каже Гарниц.
Она додаје да, „с обзиром на тренутни недостатак квалификованих радника, компаније тешко да размишљају о смањењу броја запослених” и уместо тога желе да њихова радна снага користи прековремени рад и одмор.
”Међутим, њихова најчешхе наведена мера уштеде енергије је смањење температуре у објектима“, истиче Гарниц.
Већина анкетираних компанија такође размишља о повећању рада на даљину и скраћењу радног времена.
Испитаници су ипак, проценили да је мало вероватно да ће компаније ограничити своје пословање.
Naftovod „Družba“ nova glavobolja za energetsku bezbednost EU
Преузмите андроид апликацију.