На првом Међународном сајму вина „Винска визија Отвореног Балкана“, у Београду у оквиру инцијативе Отворени Балкан, представљају се и аустријска вина, а специјалисти за ово „пиће богова“ из Аустрије кажу да су задовољни организацијом и да манифестација у Србији може да се мери са најбољим међународним сајмовима.
Новинар, специјалиста за вино и друга алкохолна пића, Роланд Граф каже за Танјуг да је Сајмом, који се данас свечано отвара, одушевљен, како изгледом, куполом, самим простором, у којем, каже, има довољно места да се излагачи представе на прави начин.
„Штандови имају пуно простора. Када се помисли на италијански Винитали или неки други међунардони сајам, па чак и тамо нема довољно места за све. Овде може да се шета, проба. За премијеру је успело савршено“, рекао је Граф.
Он је навео и да су вина из Србије познатија, него што би неко помислио и открива да је и у свом приватном окружењу имао прилику да упозна српска вина.
„Али, лепо је да имамо све на једном месту“, приметио је.
Указао је да је проблем са српским винима у извозу, јер винарије покушавају саме да се пробијају на страна тржишта.
„Важан је заједнички наступ, тако би се боље представила“, саветује Граф.
На питање колике су шансе да српско вино „уђе“ на аустријско тржиште, каже да је оно уздржано по питању увоза вина, без озбира на то одакле долази.
„У гастрономији, имамо удео од 91 одсто домаћег вина. Осталих девет одсто покривају вина целог света. Зато бих саветовао ваше винаре да иду диркетно на потрошача, преко супермаркета, који су спремнији да се упусте у то, ако је цена добра“, рекао је Граф Танјугу.
Како каже, српско црно вино је веома атрактивно и не треба да се скрива од других, са добрим односом цене и квалитета.
Сомељер Симон Шуберт из Беча, власник ресторана са добром винском картом, каже за Танјуг да је дошао да научи више о вину које се прави на Балкану.
У Аустрији се, наводи, зна највише о Словенији, као суседној земљи, о Хрватској мало, а о Србији – готово ништа.
„Занимљиво ће бити да пробамо домаћа вина. Код нас свако добро вино има своје место, без обзира одакле је“, рекао је Шуберт.
Сагласан је да је сајам професионално организован.
„Овај сајам може да се мери са свим међународним сајмовима“, оценио је Шуберт.
Наталија Пиф, из винарије „Домене Волф“, из јужне Штајерске, рекла је да је увек радује могућност учешћа на стручном сајму, какав је београдски.
„Наша вина уживају међународни углед, али се радујемо увек новим партнерствима и радо откривамо нова тржишта. Још увак нисмо представљени на овом тржишту и сада смо ту, да представимо наша вина и освојимо срца нових клијената“, рекла је Пиф.
Навела је да је сајам одлично организован, професионално, са уложеном великом енергијом, радом и трудом, што је учинило да се сви гости осећају угодно.
Sajam vina otvoren za posetioce od 16 sati, ulaznice 500 din
Преузмите андроид апликацију.